
TSR – Wspomaganie skrętu typu Through Shaft Ram do Jeep JL i JT – KOMPATYBILNE Z PRZEDNIĄ OSIĄ M210 WIDE D44
NIEKOMPATYBILNE Z WĄSKĄ OSIĄ PRZEDNIĄ W MODELU SPORT, SAHARA ORAZ WERSJACH NON-XR WILLYS
Porozmawiajmy o wydajności – WIELKOŚĆ MA ZNACZENIE!
System Apex Through Shaft Ram wykorzystuje odpowiednią średnicę tłoka i korpusu, by zapewnić optymalną wydajność we współpracy z fabrycznym układem elektrycznego wspomagania kierownicy wzmocnionym przez Apex. Oznacza to, że fabryczny system kierowniczy nadąża za zapotrzebowaniem na płyn w układzie TSR, ponieważ został zaprojektowany tak, aby idealnie współpracować z fabrycznym układem kierowniczym w modelach JL i JT. Eliminuje to opóźnienie i ospałość działania, które często występują w tradycyjnych systemach ram assist.
Wcześniej typowym problemem była powolna reakcja układu kierowniczego, ponieważ większość siłowników była po prostu zbyt duża, a fabryczny system nie nadążał z dostarczaniem odpowiedniej ilości płynu hydraulicznego.
Dlaczego zastosowano technologię Through Shaft, a nie tradycyjny siłownik?
Technologia Through Shaft zapewnia równomierne wspomaganie zarówno przy pchaniu, jak i ciągnięciu tłoka, a zasilana jest przez fabryczne przekładnie kierownicze.
Dodatkowo, TSR działa jak stabilizator kierownicy „na sterydach” – oferując znacznie większą precyzję prowadzenia zarówno na drodze, jak i w terenie.
Tradycyjne siłowniki nie zapewniają takiej dokładności. Co więcej – przy technologii TSR nie trzeba kompensować przemieszczenia tłoka i płynu wewnątrz korpusu siłownika, co eliminuje potrzebę stosowania dużych zbiorników wyrównawczych. W tradycyjnych siłownikach są one niezbędne właśnie z powodu przemieszczenia tłoka.
Czy TSR jest kompatybilny z zestawem APEX Steering Boost?
Tak! TSR jest w pełni kompatybilny z zestawem Apex Boost Kit, a ich połączenie znacznie zwiększa siłę wspomagania układu kierowniczego – nawet przy oponach do 40 cali.
Jeśli chcesz maksymalnie wykorzystać potencjał układu kierowniczego, zalecamy montaż zestawu Boost Kit wraz z systemem TSR.
Czy muszę zainstalować Boost Kit, aby używać Through Shaft Ram?
Nie!
Jednym z założeń konstrukcyjnych TSR było nie tylko zwiększenie możliwości terenowych, ale także poprawa komfortu prowadzenia Jeepa JL i JT na co dzień.
TSR znacząco poprawia precyzję kierowania i eliminuje „luzy” często odczuwalne podczas jazdy drogowej.
Jeśli korzystasz z opon 35 cali lub mniejszych – możesz zainstalować TSR zarówno z zestawem Boost Kit, jak i bez niego.
Nawet bez dodatkowego wspomagania TSR poprawia prowadzenie Jeepa na drodze i w terenie.
CECHY I KORZYŚCI:
- TSR dodaje wspomaganie do fabrycznego układu kierowniczego – umożliwia łatwe skręcanie nawet dużych opon off-roadowych, także z zablokowanymi mostami
- Działa lepiej niż tradycyjny stabilizator – nie tylko stawia opór, ale aktywnie wspomaga sterowanie
- Redukuje sprzężenie zwrotne w układzie kierowniczym
- Anodyzowany twardo (hard coat anodized)
- Tłok hartowany i chromowany
- Uszczelnione tuleje
- Tuleja antywibracyjna (antiflop)
- Uchwyt montażowy blisko zwrotnicy – minimalizuje ugięcie drążka kierowniczego i zwiększa precyzję sterowania
- Odwracalna końcówka korpusu – pasuje do różnych typów osi
- Starannie zaprojektowane prowadzenie przewodów – dla optymalnej elastyczności i funkcjonalności
- Zaprojektowany do współpracy z zestawem APEX Steering Boost
UWAGI:
- W PRZYPADKU MONTAŻU NA WZMOCNIONYCH MOSTACH (TRUSSED AXLES) – wymagane własne mocowania po stronie osi (nie są to zestawy plug-and-play)
- Wymaga portowania (modyfikacji) fabrycznej przekładni kierowniczej
- Kompatybilny z aftermarketowymi portowanymi przekładniami kierowniczymi (mogą być potrzebne dodatkowe złączki i adaptery – szczegóły w instrukcji montażu)
- Kompatybilny z zestawem APEX Steering Boost Kit
- Kompatybilny z drążkami i końcówkami kierowniczymi Apex Chassis oraz RPM Steering 2.5 Ton
- Kompatybilny z przekładniami kierowniczymi aluminiowymi i stalowymi




