Dyskrecja jest lepszą częścią męstwa.
Uważaj, w co wjeżdżasz i zachowaj świadomość sytuacyjną. Słuchaj swojego pojazdu, aby uzyskać wskazówki dotyczące jego osiągów. Zwolnij na śliskich drogach, aby uniknąć poślizgu, ale może być konieczne przyspieszenie w przypadku głębokiego piasku, śniegu lub błota. Pęd jest Twoim przyjacielem w gęstym materiale.
Spuszczaj powietrze.
Spuść trochę powietrza z opon, jeśli teren wygląda niebezpiecznie ZANIM będzie za późno. Zwiększy to powierzchnię styku opon z podłożem, zapewniając znacznie lepszą przyczepność i zmniejszy ryzyko przebicia opony przez ostre kamienie. Zalecamy spuszczanie powietrza do momentu, gdy ściany boczne opony zaczną się wybrzuszać. Jeśli masz manometr sprawdź ciśnienie, zwykle możesz zejść nawet do 12 psi bez obręczy beadlock, ale nie schodź niżej, bo ryzykujesz zrzucenie opony z felgi. Należy pamiętać, że w przypadku konieczności powrotu na utwardzoną nawierzchnię lub jazdy z dużą prędkością, konieczne będzie ponowne napompowanie opon, w przeciwnym razie prowadzenie pojazdu będzie niebezpieczne.
Nie pogarszaj sytuacji.
Jeśli utkniesz, a koła będą się obracać i stracisz cały pęd, ZATRZYMAJ SIĘ! Nie kręć dalej kołami, ponieważ będziesz tylko coraz bardziej wkopywać samochód w ziemię, co znacznie utrudni wydostanie się z niego. Możesz wypróbować technikę kołysania w przód i w tył po spuszczeniu powietrza z opon, ale zatrzymaj się natychmiast, jeśli to nie zadziała.
Wyciągnij ActionTrax.
W porządku, spuściłeś powietrze, opony nie chwytają i oficjalnie utknąłeś. W tym momencie ActionTrax stają się twoim najlepszym przyjacielem. Po prostu wyjmij je, usuń trochę materiału wokół opony, aby ActionTrax mógł zetknąć się z bieżnikiem opony i zakleszcz ActionTrax najlepiej jak potrafisz na oponie. Jeśli masz tylko dwa ActionTraxy, umieść je na oponach napędowych (z przodu lub z tyłu), jeśli masz cztery ActionTraxy, umieść po jednym pod każdym kołem. W przypadku długich grzęzawisk lub błotnistych szlaków, najlepiej jest poprosić pilota o pomoc, zbierając je po każdym ich ominięciu i rzucaniu je z powrotem przed wolno poruszający się pojazd, aby "przeskoczyć żabą" przez bardzo głębokie sekcje.
ActionTrax nie chce się chwycić?
Jeśli ActionTrax nie chwyci bieżnika opony, NIE OBRACAJ KOŁAMI. Spowoduje to jedynie uszkodzenie ActionTrax. Zatrzymaj się, połóż inaczej ActionTrax i spróbuj ponownie. W najgorszym przypadku, wyjmij podnośnik samochodowy, użyj jednego ActionTrax jako stopy piaskowej (platformy podnośnika jeśli podnośnik się zapada) i lekko unieś pojazd, aby włożyć drugi ActionTrax pod najlepszą opcję - oponę która potrzebuje. Następnie zdejmij podnośnik i umieść drugi ActionTrax pod drugą oponą napędową. Zapewni to głęboki chwyt opony i powinno załatwić sprawę.