Zawartość zestawu
W zestawie znajdują się elementy do złożenia modelu RC auta Axial® SCX10™ III Jeep® JLU Wrangler oraz instrukcja. Przejrzyście ułożone woreczki z elementami podwozia, ramy nadbudowy, przeźroczysta wytłoczka karoserii Jeep® Wrangler Unlimited oraz kokpitu.Dalej felgi KMC Machete, opony Nitto Trail Grappler. Złożyć należy oprócz podwozia i amortyzatorów, koła, karoserię i dalsze. Zestaw jest przeznaczony dla doświadczonych modelarzy, którzy posiadają na wyposażeniu wszystkie potrzebne narzędzia i przyrządy, kleje, farby i określi odpowiednie wypełnienia olejowe i smary do przekładni i amortyzatorów. Również do uzupełnienia jest wyposażenie RC, napęd i akumulator.
Charakterystyka
Zestaw ekspedycyjnego modelu RC auta Axial® SCX10™ III Jeep® JLU Wrangler z napędem 4WD w skali 1:10 prezentuje dalszy krok w przód w konstrukcji modeli ekspedycyjnych aut. Wersja III przychodzi z kompletnie zmienionym podwoziem, nowymi osiami portalowymi, realistyczną pokrywą przekładni oraz makietą silnikaV8. Makietowa przeźroczysta karoseria i licencjonowane koła.
Na podwoziu można sterować oprócz kierunku jazdy i gazu również blokadę tylnej osi oraz 2-biegową przekładnię. Według tego należy dobrać aparaturę RC z potrzebną ilością kanałów. Jeśli będzie uzupełnione oświetlenie, wyciągarkę itd należy to uwzględnić w doborze aparatury RC. W zestawie zawarta jest przeźroczysta karoseria Jeep® Wrangler Unlimited, którą można pomalować i ozdobić według własnego uznania. Częścią karoserii jest klatka, otwory do przedniej maski, wycieraczki przedniej szyby, lusterka, klamki drzwi i dalsze, plus szczegółowe wnętrze. Nowe większe i szersze, oficjalnie licencjonowane opony Nitto Trail Grappler na trzyczęściowych licencjonowanych felgach KMC Machete beadlock oznaczają doskonały realizm i wysoką przyczepność na bezdrożach, skalach i wszystkich możliwych terenach.
Licencjonowana replika modelu RC pochodzi od czwartej generacji pojazdu Wrangler, która była zaprezentowana na końcu roku 2017 na rok modelowy 2018. JL zawiera szereg nowych funkcji wraz z nowymi jednostkami napędowymi, łatwiejszym złożeniem przedniej szyby i bardziej nowoczesne wnętrze.
Własności SCX10™ III Jeep® JLU Wrangler
- Makieta silnika V8 oraz obudowa przekładni chroni silnik i poprawia wygląd
- Podwozie pomieści standardowe akumulatory LiPol lub NiMH
- Ustawienie przekładni z funkcją DIG umożliwia zablokowanie tylnej osi dla zmniejszenia promienia skrętu
- Dwu-biegowa przekładnia do jazdy z dużą i niską prędkością
- Portalowe osie zwiększają prześwit i redukują obroty
- Ustawiany rozstaw podwozia umożliwia każdemu wybór jego wielkości
- Wewnętrzne błotniki i boki podwozia ukrywają komponenty wewnętrzne, zwykle widoczne z boku podwozia
- Licencjonowane 3-częściowe felgi beadlock KMC Machete umożliwiają wymianę opon bez klejenia
- Opony Nitto Trail Grappler z oficjalną licencją w nowej, większej wielkości zwiększają prześwit i trakcję
- Regulowane olejowe amortyzatory mają gwintowane, anodowane korpusy, regulowany docisk sprężyny i wieczko ze śrubą
- Przeźroczysta karoseria Jeep® Wrangler wraz z wnętrzem
Podwozie z błotnikami i dolnymi osłonami
Podwozie modelu tworzą stalowe profile połączone poprzeczkami, co tworzy bardzo sztywną konstrukcję odporną na skręcenia. Dzięki uniwersalnym uchwytom można model wyposażyć w elektronikę wg własnego wyboru. Aby nie były komponenty elektroniki oraz wnętrze widoczne, podwozie jest wyposażone w błotniki i dolnej osłony. To rozwiązanie zarazem minimalizuje wnikanie nieczystości do wnętrza modelu.
Możliwość ustawienia rozstawu podwozia
Rozstaw podwozia modelu SCX10™ III Jeep® JLU Wrangler można zmienić tylko za pomocą zmiany mocowania profili ramy i uzupełnienie opcjonalnych wałów osi wahliwych. Wały napędu są zaprojektowane na wysokie obciążenia i wyraźnie polepszają własności jezdne również w ciężkim terenie.
Mocowanie akumulatorów
Wrangler SCX10™ III Jeep® JLU ma standardową komorę akumulatorów, który pomieści zwykłe pakiety akumulatorów LiPol lub NiMH. Na bocznych podłużnicach jest również miejsce na akumulator o mniejszej wielkości, które mogą być potrzebne dla dalszych akcesoriów, jak oświetlenie, wyciągarka itp.
Osie portalowe z przekładnią hipoidalną
Zaletą osi portalowych AR45 jest oczywiście większy prześwit podwozia, ale również redukcja momentu obrotowego na elementach napędu.
Ulepszona geometria zawieszenia
Geometria zawieszenia jest oparta na wcześniejszej wersji podwozia SCX10™ II, ale w nowej wersji jest nieco zmodyfikowana. Przednie zawieszenie zostało zoptymalizowane tak, aby obniżone zostało obciążenie sterowania, przez modyfikację tylnego 4-punktowego zawieszenia obniża się moment obrotowy. Napęd na przednie koła zapewniony jest za pomocą stalowych półosi z przegubami kardana.
Własności półosi
- Skręt kół aż 45°
- Gładka praca
- Kompaktowa, ale trwała konstrukcja
- Utwardzona stal
Dwubiegowa przekładnia z funkcją DIG
Model RC jest wyposażony w dwubiegową przekładnię i funkcję DIG. Można dowolnie wybrać, czy używane będą obie funkcje. Za pomocą 3-kanałowej aparatury można sterować przekładnią jednym z dwóch sposobów: sterowaniem dwubiegu lub aktywacją funkcji DIG, która blokuje sterowaniem nadajnika tylną oś. Z dodatkowym serwem i 4-kanałową aparaturą RC mogą obie funkcje być dostępne jednocześnie.
Funkcja DIG
Aktywacją funkcji można zdalnie przez nadajnik podłączać i odłączać tylną oś. Tylna oś będzie wtedy albo napędzana, albo zablokowana i koła nie będą się kręcić. Zablokowaniem tylnych kół radykalnie zwiększa promień skrętu i model skręci prawie w miejscu. Funkcję DIG użytkownicy docenią również podczas stromych zjazdów, kiedy zmniejsza ryzyko przewrócenia modelu.
Funkcję DIG i przekładnię należy wyposażyć w micro serwo - SPMSSX107 (w zestawie serwa znajduje się specjalny wieloklin dla servo-savera).
Olejowe aluminiowe amortyzatory
Jeep® JLU Wrangler ma zainstalowane amortyzatory z długim skokiem, które mają korpus wykonany z jasno anodowanego aluminium. Sprężyny mają regulację siły docisku dla osiągnięcia optymalnego tłumienia (naprężenie wstępne sprężyn można wygodnie regulować za pomocą nakrętki na korpusie amortyzatora). Pokrywy mają otwór ze śrubą do kontroli stanu i możliwości uzupełnienia oleju. Dzięki wielkość i objętości amortyzatorów jest zapewnione ich funkcjonowanie w całym zakresie skoku.
Mocowanie silnika z makietową pokrywą
Wierna makieta silnika V8 z korpusem skrzyni biegów celowo schowa i ochroni silnik i zarazem zwiększy realistyczny wygląd podwozia i jednostki napędowej. Dla maksymalnej wytrzymałości łoże silnika zostało wykonane z aluminium. Obok silnika jest miejsce na montaż serwa kierunku standardowej wielkości. Zestaw zawiera dźwignie serwa z 23 i 25 zębami dla uniwersalnego wykorzystania.
Przeźroczysta karoseria
Model sprzedawany jest z przeźroczystą karoserią, aby użytkownik mógł wybrać kolor i design dokładnie według własnego uznania. Karoseria jest opracowana z naciskiem na precyzję wykonania i zachowanie nawet tych najmniejszych szczegółów. Wnętrze ma wiernie odwzorowaną klatkę, kierownicę i głowę kierowcy. Na karoserii znajduje się szereg detali: przednia chłodnica, otwory wlotu powietrza, przednia maska, wycieraczki przedniej szyby, lusterka i klamki drzwi. Poszczególne powierzchnie po pomalowaniu można wykończyć za pomocą zawartych naklejek.
Szczegółowe wnętrze
Wnętrze ma wiernie wykształtowaną klatkę, kierownicę i głowę kierowcy. Jako przykrycie jego głowy można wybrać hełm wojskowy, czapkę lub kapelusz. Naklejki tablicy przyrządów znajdują się również w zestawie.
Opony NITTO TRAIL GRAPPLER
Opony S30 Nitto Trail Grappler S30, które znajdują się w zestawie SCX10 ™ III Jeep® JLU Wrangler, są wyższe i szersze (4,74 x 1,7), co zwiększa prześwit podwozia auta o zapewnia lepszą przyczepność podczas jazdy w różnych terenach.
Licencjonowane 3-częściowe felgi beadlock
Oficjalnie licencjonowane felgi KMC XD Machete, które są słynne w świecie offroad, są formowane w satynowym chromie i zawierają niesamowite makietowe detale. Ponieważ chodzi o 3-częściowe felgi, opony mogą być łatwo zamontowane, zdjęte i wymienione bez klejenia.
Polecamy zakup
Ponieważ model jest w wykonaniu Kit, do uruchomienia potrzeba uzupełnić aparaturę RC (zalecana min. 4-kanałowa), regulator, silnik, silne serwo kierunku oraz mikro serwa do sterowania przekładni i funkcji Dig. Dalej potrzebny jest akumulator napędowy oraz adekwatna ładowarka akumulatora napędowego. Do złożenia modelu potrzebna są narzędzia, oleje, klej na śruby, farby na leksan itp.
Produkty powiązane