Jeep Wrangler JLU Rubicon lift zawieszenia

Montaż liftu Metalcloak 3,5” w Jeep Wrangler JLU 2.0 – stabilność, komfort i więcej możliwości w terenie

Geometria dopracowana doświadczeniem

Każdy lift to nie tylko mechanika – kluczowa jest również odpowiednia geometria. W Szekla4x4 wypracowaliśmy własne ustawienia, które dopracowujemy od lat podczas codziennej pracy z Wranglerami. Dzięki temu auto po modyfikacjach prowadzi się stabilnie, pewnie i komfortowo, a kierowca od razu czuje różnicę w precyzji reakcji na ruchy kierownicą.

Montaż liftu Metalcloak 3,5” w Jeep Wrangler JLU 2.0 – stabilność, komfort i więcej możliwości w terenie

Każdy Wrangler ma w sobie ogromny potencjał terenowy, ale dopiero odpowiednie modyfikacje pozwalają wydobyć z niego maksimum możliwości. Do naszego warsztatu trafił Jeep Wrangler JLU 2.0, w którym wykonaliśmy kompleksowy montaż zestawu zawieszenia Metalcloak 3,5”. Efekt? Wyższy prześwit, lepsza geometria i zdecydowanie pewniejsze prowadzenie – zarówno w terenie, jak i na asfalcie.

Zestaw modyfikacji – co zmieniliśmy?

Podczas prac wykorzystaliśmy sprawdzone komponenty Metalcloak i Falcon, które zapewniają nie tylko zwiększenie wysokości auta, ale przede wszystkim poprawę jego właściwości jezdnych:

  • Sprężyny 3,5” Metalcloak – solidna podstawa całego liftu.
  • Panhard tylny regulowany + relokacja mocowania – aby ustawić most w osi po lifcie.
  • Wahacze górne przednie Metalcloak – zamontowane w celu korekty kąta wyprzedzenia zwrotnicy, co znacząco wpływa na stabilność i precyzję układu kierowniczego.
  • Łączniki stabilizatora Metalcloak – dopasowane do nowej wysokości zawieszenia.
  • Amortyzatory Falcon – zapewniają pełną kontrolę nad autem, niezależnie od nawierzchni.
  • Odboje – dopasowane do pracy sprężyn i skoku zawieszenia.

Dodatkowo, klient zdecydował się na zmianę kół – fabryczne felgi zastąpiły KMC KM54078550918, które nie tylko świetnie wyglądają, ale też idealnie komponują się z nową charakterystyką zawieszenia na nie zostały zamontowane opony 35"

Geometria dopracowana doświadczeniem

Każdy lift to nie tylko mechanika – kluczowa jest również odpowiednia geometria. W Szekla4x4 wypracowaliśmy własne ustawienia, które dopracowujemy od lat podczas codziennej pracy z Wranglerami. Dzięki temu auto po modyfikacjach prowadzi się stabilnie, pewnie i komfortowo, a kierowca od razu czuje różnicę w precyzji reakcji na ruchy kierownicą.

Efekt końcowy – różnica w liczbach

Różnica w wysokości pomiędzy mocowaniami bumpstopów mówi sama za siebie:

  • Przed liftem: 11 cm
  • Po lifcie: 20 cm

Wspomnieliśmy wcześniej o prześwicie - teraz jak zwiększa się prześwit gdy zmieniamy koła z OEM na 35" - czyli jak dużo rama idzie do góry przy lifcie 3,5 cala oraz oponach 35"

Przed liftem i oponami 35" - 44 cm

Po lifcie i oponach - 57 cm

czyli mamy 13cm różnicy razem - 5.11 cala

To niemal dwa razy większy prześwit roboczy, który przekłada się na zupełnie nową jakość jazdy w terenie – większą swobodę pokonywania przeszkód i pewność w trudnych warunkach.

Podsumowanie

Montaż liftu Metalcloak 3,5” w Jeep Wrangler JLU 2.0 to inwestycja, która realnie poprawia właściwości auta. Zawieszenie nie tylko podniosło samochód, ale też wpłynęło na komfort i stabilność prowadzenia. Wrangler zyskał solidne podstawy do dalszych modyfikacji i jest gotowy na kolejne off-roadowe przygody.

LISTA UŻYTYCH PRODUKTÓW: