
Montaż liftu Metalcloak 3,5” w Jeep Wrangler JLU 2.0 – stabilność, komfort i więcej możliwości w terenie
Geometria dopracowana doświadczeniem
Każdy lift to nie tylko mechanika – kluczowa jest również odpowiednia geometria. W Szekla4x4 wypracowaliśmy własne ustawienia, które dopracowujemy od lat podczas codziennej pracy z Wranglerami. Dzięki temu auto po modyfikacjach prowadzi się stabilnie, pewnie i komfortowo, a kierowca od razu czuje różnicę w precyzji reakcji na ruchy kierownicą.
Montaż liftu Metalcloak 3,5” w Jeep Wrangler JLU 2.0 – stabilność, komfort i więcej możliwości w terenie
Każdy Wrangler ma w sobie ogromny potencjał terenowy, ale dopiero odpowiednie modyfikacje pozwalają wydobyć z niego maksimum możliwości. Do naszego warsztatu trafił Jeep Wrangler JLU 2.0, w którym wykonaliśmy kompleksowy montaż zestawu zawieszenia Metalcloak 3,5”. Efekt? Wyższy prześwit, lepsza geometria i zdecydowanie pewniejsze prowadzenie – zarówno w terenie, jak i na asfalcie.
Zestaw modyfikacji – co zmieniliśmy?
Podczas prac wykorzystaliśmy sprawdzone komponenty Metalcloak i Falcon, które zapewniają nie tylko zwiększenie wysokości auta, ale przede wszystkim poprawę jego właściwości jezdnych:
- Sprężyny 3,5” Metalcloak – solidna podstawa całego liftu.
- Panhard tylny regulowany + relokacja mocowania – aby ustawić most w osi po lifcie.
- Wahacze górne przednie Metalcloak – zamontowane w celu korekty kąta wyprzedzenia zwrotnicy, co znacząco wpływa na stabilność i precyzję układu kierowniczego.
- Łączniki stabilizatora Metalcloak – dopasowane do nowej wysokości zawieszenia.
- Amortyzatory Falcon – zapewniają pełną kontrolę nad autem, niezależnie od nawierzchni.
- Odboje – dopasowane do pracy sprężyn i skoku zawieszenia.
Dodatkowo, klient zdecydował się na zmianę kół – fabryczne felgi zastąpiły KMC KM54078550918, które nie tylko świetnie wyglądają, ale też idealnie komponują się z nową charakterystyką zawieszenia na nie zostały zamontowane opony 35"
Geometria dopracowana doświadczeniem
Każdy lift to nie tylko mechanika – kluczowa jest również odpowiednia geometria. W Szekla4x4 wypracowaliśmy własne ustawienia, które dopracowujemy od lat podczas codziennej pracy z Wranglerami. Dzięki temu auto po modyfikacjach prowadzi się stabilnie, pewnie i komfortowo, a kierowca od razu czuje różnicę w precyzji reakcji na ruchy kierownicą.
Efekt końcowy – różnica w liczbach
Różnica w wysokości pomiędzy mocowaniami bumpstopów mówi sama za siebie:
- Przed liftem: 11 cm
- Po lifcie: 20 cm


Wspomnieliśmy wcześniej o prześwicie - teraz jak zwiększa się prześwit gdy zmieniamy koła z OEM na 35" - czyli jak dużo rama idzie do góry przy lifcie 3,5 cala oraz oponach 35"


Przed liftem i oponami 35" - 44 cm
Po lifcie i oponach - 57 cm
czyli mamy 13cm różnicy razem - 5.11 cala
To niemal dwa razy większy prześwit roboczy, który przekłada się na zupełnie nową jakość jazdy w terenie – większą swobodę pokonywania przeszkód i pewność w trudnych warunkach.
Podsumowanie
Montaż liftu Metalcloak 3,5” w Jeep Wrangler JLU 2.0 to inwestycja, która realnie poprawia właściwości auta. Zawieszenie nie tylko podniosło samochód, ale też wpłynęło na komfort i stabilność prowadzenia. Wrangler zyskał solidne podstawy do dalszych modyfikacji i jest gotowy na kolejne off-roadowe przygody.










LISTA UŻYTYCH PRODUKTÓW:
Felga aluminiowa KM540 Recon Gloss Black Machined W/ RED Tint KMC
Zestaw amortyzatorów TeraFlex Falcon Series SP2 3.3 Fast Adjust Piggyback Lift 2-4,5" Benzyna
Panhard Regulowany przód Wrangler JL JLU Gladiator Metalcloak Durotrak drążek
Tylny Panhard regulowany z relokacją Wrangler JL JLU do liftu 0-6
Łączniki stabilizatora przód Jeep Wrangler JL JK 2,5-4" lift
Uniwersalne regulowane tylne odboje JK JL JT Jeep Wrangler Metalcloak
Sprężyny Przednie 2,5" Jeep Gladiator i 3,5 cala Jeep Wrangler JL
Sprężyny tylne 3,5" Jeep Wrangler JLU i 4,5 cala dla 2D