OFFLANDER NAMIOT DACHOWY TRIANGLE TAHAT XL | Szekla4x4.pl
    search

    OFFLANDER NAMIOT DACHOWY TRIANGLE TAHAT XL

    12 000,00 zł brutto
    (zawiera VAT 23%)
    9 756,10 zł netto
    Najniższa cena tego produktu w ciągu ostatnich 30 dni przed obniżką wynosiła 12 000,00 zł brutto
    Najniższa cena tego produktu w ciągu ostatnich 30 dni przed obniżką wynosiła 12 000,00 zł brutto
    Ilość
    Magazyn wysyłkowy - dostępnych jest: 3
    Sklep stacjonarny - dostępnych jest: 2
    Dostępny

    Brak zapytań, zostaw pierwsze!
     

    Polityka bezpieczeństwa

     

    Zasady dostawy

     

    Zasady zwrotu



    Na wyprawy – Na campingi – Na lata

    Aluminiowy namiot dachowy TRIANGLE TAHAT XL marki OFFLANDER to trwały, mocny i przestronny model, który będzie niezawodnym towarzyszem podróży bez względu na kierunek Twojej kolejnej wyprawy.

    TAHAT XL to trwałość, solidna jakość wykonania, szybkość rozkładania i wyjątkowy komfort odpoczynku dla 2-3 osób. Jego twarda pokrywa wytrzyma przejazdy przez lasy, pustynie, a nawet śnieżne zamiecie. Po prostu wybierz kierunek podróży i zbieraj wspomnienia, które zostaną z Tobą na lata.
    KOMFORT DLA 2 OSÓB

    W środku znajduje się materac o wymiarach 200 x 132 cm i grubości 5,5 cm. Jest to wystarczająca powierzchnia, żeby zapewnić komfortowy sen i odpoczynek dwóm osobom. Materac wykonany został z wygodnej pianki memory foam oraz zdejmowanego pokrowca.

    Pod materacem znajduje się mata antykondensacyjna. Jest to specjalna warstwa, która ma za zadanie ograniczanie skraplania się pary wodnej. W trakcie użytkowania namiotu, zwłaszcza gdy na zewnątrz panuje niższa temperatura, a wewnątrz jest cieplej, wilgoć w postaci pary wodnej zaczyna kondensować się na zimnych powierzchniach, w tym na materiale namiotu dachowego. To może prowadzić do powstawania wilgoci, pleśni i grzybów, co z kolei może wpłynąć negatywnie na kondycję namiotu oraz na komfort użytkowania.

    Mata antykondensacyjna działa na zasadzie oddychającej membrany. Warstwa ta posiada mikroskopijne porowate otwory, które umożliwiają przepływ pary wodnej, a jednocześnie zatrzymują krople wody.


    WNĘTRZE NAMIOTU

    Wewnętrzna część pokrywy pokryta jest miękką wykładziną samochodową, do której można mocować na rzepach różne akcesoria, takie jak torby, kieszenie, oświetlenie, powerbanki, itp.
    W zestawie znajdują się dwie siatki bagażowe, oraz dwie duże kieszenie. Z jednej strony posiadają one rzep, dlatego możesz zmieniać ich układ wedle uznania. Dołączyliśmy także stałe oświetlenie LED z regulacją natężenia światła. Wystarczy podłączyć źródło zasilania 5V poprzez złącze USB.

    Filc samochodowy to materiał trwały, który nie odbarwia się, dobrze oddycha, nie jest szkodliwy dla środowiska oraz nie uczula.

    W namiocie jest na tyle dużo miejsca że spokojnie możesz się przebrać do snu i ulokować ubrania w przygotowanych do tego torbach. W zimne dni dobrze jest też schować do środka buty. Specjalnie zaprojektowana do tego torba zamyka się szczelnie na rzep, dzięki czemu bez obawy możesz wrzucić do niej mokre obuwie.

    Namiot także sprawia wrażenie większego niż jest w rzeczywistości dzięki dodatkowej przestrzeni, którą zapewnia zadaszone wejście oraz duże otwory okienne.
    SZYBKOŚĆ ROZKŁADANIA

    Większość osób podróżujących z namiotami dachowymi, po przybyciu na biwak zaczyna od razu rozkładać namiot. Są zmęczeni po podróży, trwa to długo i wymaga sporo energii, czasem jest już ciemno i pojawiają się inne obowiązki które wymagają uwagi.

    W namiotach serii TRIANGLE, o rozkładaniu myślisz na końcu, szczególnie jak pogoda nie dopisuje. Wystarczy otworzyć dwa zamki, popchnąć pokrywę do góry, i w zależności od modelu założyć pręty napinające lub zadaszenie.
    WYTRZYMAŁY I AERODYNAMICZNY PROJEKT

    Konstrukcja ramy wykorzystuje technologię T-SLOT, która umożliwia montowanie dodatkowych akcesoriów takich jak: uchwyty na łopaty, siekiery, oczka montażowe na linki i siatki bagażowe, uchwyty na trapy oraz oświetlenie, mocowanie do markiz i zadaszeń. Technologia T-SLOT to innowacyjny sposób łączenia elementów konstrukcyjnych. Polega ona na zastosowaniu specjalnych profilów aluminiowych, które posiadają charakterystyczne wgłębienia w kształcie litery "T". Ze względu na łatwość montażu i demontażu, takie konstrukcje można szybko i łatwo modyfikować, co czyni je bardzo elastycznymi i uniwersalnymi.

    W zestawie znajduje się także komplet belek poprzecznych, na które możemy wrzucić dodatkowy bagaż. Ich nośność to około 70 kg na froncie namiotu.

    Takie rozwiązanie daje nieskończone możliwości podczas wyprawy. Dodatkowo, podczas mechanicznego uszkodzenia któregoś z podzespołów namiotu, pozwala na szybką wymianę mocowania, siłownika lub zawiasu.

    Dodatkowym atutem namiotu jest jego waga. Namiot waży 74,5 kg, dzięki czemu mieści się w normie większości standardowych poprzeczek dachowych.
    WENTYLACJA I WODOODPORNOŚĆ

    Namiot wykonany jest z wytrzymałej tkaniny typu RIP-STOP o gęstości 280G i wodoodporności 2000 mm. Materiał spokojnie wytrzyma kilkugodzinny opad intensywnego deszczu. Takie parametry tkaniny gwarantują, że będzie ona wodoodporna, odporna na pleśń i uszkodzenia mechaniczne, a także zapewni Ci właściwą wentylację i dostęp do świeżego powietrza w środku.
    Technika RIP-STOP oznacza, że w stałych odstępach dodano nitkę mocniejszego włókna. Takie ulepszenie dodatkowo zapobiega rozdzieraniu się materiału. Zamki przy otworach okiennych także zostały zabezpieczone tak, aby woda nie dostała się do środka.

    Pamiętaj, że oddychalność namiotu zależy wentylacji w środku. Dlatego w serii namiotów TRIANGLE zamontowaliśmy dodatkowe otwory wentylacyjne, które regulują odpływ ciepłego wilgotnego powietrza i ograniczają kondensację w namiocie. W razie potrzeby możesz je zasłonić przypinanym na rzep materiałem. Jeżeli zauważysz, że woda zbiera się na ściankach namiotu, należy otworzyć okienka wentylacyjne i/lub uchylić dodatkowo okna.
    TROPIK

    Naciągnięty tropik tworzy daszek nad wejściem oraz otworami okiennymi. Stanowi on ochronę przed deszczem i nadmiernym słońcem. Nie musisz już zamykać wszystkich okien podczas niesprzyjającej pogody.

    Tropik wykonany jest z tkaniny typu Oxford 420D i wodoodporności PU 2000-3000 mm. Ten materiał charakteryzuje się ona przede wszystkim dużą wytrzymałością i odpornością na uszkodzenia mechaniczne. Oxford 420D jest wykonany z nylonu lub poliestru, który jest impregnowany powłoką PU (poliuretan), co czyni go wodoodpornym i chroni przed wilgocią. Tkanina cechuje się również dobrym wyglądem i eleganckim wykończeniem. Materiał ten jest łatwy do czyszczenia i konserwacji, dzięki czemu utrzymanie go w dobrym stanie nie stanowi problemu.
    DODATKI

    W trosce o Twoją wygodę i przestrzeń, do namiotu dołączona jest duża torba, w której schowasz buty czy inne niezbędne przedmioty. W środku namiotu, w jego górnej części, znajduje się pasek LEDowy, który uruchomisz podłączając do niego powerbank. Pozwala on na oświetlenie wnętrza i ułatwia poruszanie się w nim po zachodzie słońca. Pasek LEDowy zużywa bardzo mało energii, dzięki czemu nie musisz martwić się o to, że nagle niezapowiedzianie zgaśnie.

    Do namiotu dołączona jest także składana aluminiowa drabinka. Jest ona lekka, poręczna i nie zajmuje dużo miejsca.

    DANE TECHNICZNE

    Wymiary namiotu zewnętrzne: 215 x 143 x 150 cm (dł. x szer. x wys.)

    Wymiary namiotu złożonego: 215 x 143 x 18 cm (dł. x szer. x wys.)

    Wymiary materaca: 200 x 132 x 5,5 cm (dł. x szer. x wys.)

    Wymiary drabinki: złożona 79 cm rozłożona 240 cm

    Waga: 75 kg namiot, 5 kg drabinka, 4 kg akcesoria; wszystko razem 84 kg

    Kolor materiału : szary

    Kolor skorupy: czarny

    Maksymalne obciążenie statyczne [w postoju]: 300 kg

    Maksymalne obciążenie skorupy [zamkniętej]: 300 kg

    Dołączone uchwyty montażowe: pasują do poprzeczek samochodowych o wysokości do 3 cm i szerokości do 9 cm

    Przeznaczony dla 2 osób

    Materiał wykonania: Tropik górny - wodoodporna tkanina Oxford 420D (PU 2000-3000mm). Ściany i dach namiotu : wodoodporna tkanina (PU 2000mm) o gęstości 280G

    Materac: niedeformująca gąbka „memory foam”

    Drabina teleskopowa: aluminium

    Siłowniki: stal nierdzewna

    Pokrywa i podłoga: aluminium

    Dodatki: drabinka teleskopowa, torba na buty, kieszenie na akcesoria, oświetlenie LED do podpięcia pod powerbank, pokrowiec na zamknięty namiot, mata antykondensacyjna, belki na dodatkowy bagaż (montowane na namiocie), dodatkowe śruby montażowe T-SLOT, uchwyt do zamykania namiotu.

    Gwarancja: 2 lata

    OFFLANDER – TRAVELCAMPEXPLORE

    Poznając rynek namiotów, ludzi którzy żyją podróżowaniem i różnymi sposobami na eksplorowanie świata, zaczęliśmy planować coraz to dalsze wyprawy zarówno 4x4, jak i onroad, aby promować ten styl zgodnie z naszym sloganem#travelcampexplore.

    Podróżujemy, biwakujemy, zwiedzamy i odkrywamy. Projektujemy nasze namioty, aby były funkcjonalne, trwałe oraz odpowiednio dopasowane dla każdego użytkownika i samochodu. Dbamy o jakość wykonania oraz odpowiedni serwis posprzedażowy. Wszystko w przystępnej cenie.

    Dlaczego nasza marka toOFFLANDER?

    Nazwa powstała z połączenia dwóch bliskich nam pojęć:offroaduioverlandingu. OFFROAD to wolność i niezależność, pokonywanie przeszkód, czasami brak planu czy spanie pod gwiazdami. OVERLANDING to z kolei podróżowanie bardziej zaplanowane, z rodziną i przyjaciółmi, biwaki na campingach, podróżowanie po drogach szutrowych, bez pokonywania trudniejszych przeszkód. Nowa nazwa ma nawiązywać do stylu podróżowania i nowego asortymentu, który z przyjemnością dla Was projektujemy.

    OFFLANDER NAMIOT DACHOWY TRIANGLE TAHAT XL | Szekla4x4.plOFFLANDER NAMIOT DACHOWY TRIANGLE TAHAT XL | Szekla4x4.plOFFLANDER NAMIOT DACHOWY TRIANGLE TAHAT XL | Szekla4x4.plOFFLANDER NAMIOT DACHOWY TRIANGLE TAHAT XL | Szekla4x4.plOFFLANDER NAMIOT DACHOWY TRIANGLE TAHAT XL | Szekla4x4.pl
    OFF_RTT_TAHAT

    Opis

    Waga
    84
    Wymiary po rozłożeniu
    215x143x150
    Wymiary po złożeniu
    215x143x18
    Wymiary miejsca do spania (materaca)
    200x132x5,5
    Kolor namiotu
    Brązowy
    Otwieranie namiotu
    do góry
    Pokrywa namiotu
    twarda - metal
    Ilość osób w namiocie
    2 osobowy

    Produkty powiązane

    Częste pytania

    Pytanie dotyczące produktu

    * Wymagane pola
    (czytaj)

    Tak – w ogromnej większości przypadków tak, o ile samochód ma możliwość montażu dwóch belek poprzecznych lub platformy/bagażnika dachowego. Najczęstsze konfiguracje:

    • Belki na relingi (np. systemy typu Thule, Yakima itp.).

    • Płaska platforma dachowa (rack).

    • Klasyczny bagażnik z ramką – gdy bagażnik jest szerszy niż podstawa namiotu, warto dołożyć dodatkową belkę w linii górnej ramki, aby podstawa namiotu nie „opadała” do środka i mogła swobodnie się otwierać.

    Dobrze, aby między belką/platformą a poszyciem dachu było kilka centymetrów luzu – tak, by dało się wygodnie wsunąć dłoń i klucz, dokręcając obejmy mocujące.

    Marka i typ nadwozia mają mniejsze znaczenie niż możliwość bezpiecznego osadzenia dwóch solidnych punktów podparcia. Namioty montujemy na autach miejskich, SUV-ach, terenówkach, busach, a nawet kamperach.

    Namiot montuje się przy pomocy czterech obejm mocujących szyny w podstawie namiotu do belek bagażnika. Maksymalna szerokość belki to zwykle około 78 mm (warto sprawdzić specyfikację modelu). Dwie belki i cztery punkty montażu są wystarczające do stabilnego użytkowania.

    Czasem można dokupić inne systemy mocowań dedykowane pod model bagażnika np. Rhino Rack, Rival, Frontrunner mogą mieć swoje dedykowane systemy nad którymi warto się zastanowić.

    Minimalny rozstaw to ok. połowa długości podstawy namiotu:

    • 140 cm → min. 70 cm

    • 160 cm → min. 80 cm

    • 190 cm → min. 95 cm

    Podłoga jest usztywniona szynami, więc w razie potrzeby możliwe są odstępstwa, ale zawsze należy kierować się instrukcją producenta.

    • Krótka – wejście mniej zadaszone, drabinka poza przedsionkiem.

    • Long – wejście mocniej osłonięte, drabinka wewnątrz przedsionka.

    Powierzchnia do spania w obu wariantach jest taka sama.

    Zmierz wysokość od ziemi do górnej płaszczyzny belki/bagażnika:

    • Do 2,1 m → drabinka 2,3 m

    • Powyżej 2,1 m → drabinka 2,6 m

    Podaj model auta, wysokość do punktu mocowania i rodzaj belek – dobierzemy odpowiedni namiot i akcesoria oraz zaoferujemy montaż w Szekla4x4. 

    Dane kontaktowe:

    info@szekla4x4.pl

    534 600 534


    1. Montując dodatkową warstwę materiału jako ścianę wewnętrzną (dostępne u producentów), można podnieść odczuwalną temperaturę we wnętrzu nawet o 10 °C

    2. Koc termiczny taki z 6zł z apteki zdecydowanie pomoże nam sie ogrzać awaryjnie

    3. Elektryczny koc lub elektryczna mata pod USB lub zapalniczkę mają niski pobór prądu a zapewniają naprawdę fajne ciepło.

    4. Ogrzewanie postojowe | Webasto te orygianlne jak i innych firm jak Hcalory czy Barracuda na ropę i prąd - od nich można poprowadzić rurę z ciepłem prosto do namiotu. 

    5. Ciepły śpiwór, należy wybrać taki który spełnia parametry izolacji termicznej określone eurpejską normą EN 13537

    PytanieTwarda obudowaMiękki pokrowiec
    Czas rozkładania i składania?Bardzo szybki – często kilkadziesiąt sekund (mechanizmy gazowe).Trzeba zdjąć pokrowiec i rozłożyć stelaż – kilka lub kilkanaście minut.
    Trwałość i odporność?Mocna skorupa (tworzywo/aluminium/włókno); lepsza ochrona przed warunkami.Materiał bardziej narażony na uszkodzenia i pogodę.
    Aerodynamika i spalanie paliwa?Niższy profil, mniejszy opór powietrza.Wyższy profil, większy opór, możliwe wyższe spalanie.
    Cena i waga?Zwykle droższy i cięższy; wymaga solidnego bagażnika.Tańszy i lżejszy; łatwiejszy montaż/demontaż.
    Przestrzeń wewnętrzna?Często bardziej kompaktowy w środku.Zazwyczaj większa przestrzeń, wygodny dla kilku osób.

    Każdy zakupiony u nas namiot jak najbardziej zamontujemy u nas w serwisie - ważne by przed ustalić sposób i możliwości mntażu namiotu w tym celu prosimy o kontakt

    email: info@szekla4x4.pl

    telefon: 534 600 534 i wybrać 3 jeśli zajęte wybrać 1 

    Przyczyny kondensacji pary wodnej w namiocie dachowym

    P: Dlaczego w namiocie dachowym pojawia się para wodna?
    O: Gdy ciepłe, wilgotne powietrze wewnątrz namiotu styka się z chłodnymi ściankami, dochodzi do kondensacji. Im większa różnica temperatur, tym więcej pary się skrapla.

    P: Jakie czynniki zewnętrzne zwiększają kondensację?
    O: Wysoka wilgotność powietrza, np. podczas deszczu lub mgły, sprzyja gromadzeniu się wilgoci, która następnie osadza się wewnątrz namiotu.

    P: W jaki sposób słaba wentylacja wpływa na powstawanie pary?
    O: Brak odpowiedniego przepływu powietrza zatrzymuje wilgoć w środku, co powoduje powstawanie kropel wody na ściankach. Dobra wentylacja zmniejsza ten efekt.

    P: Jak ograniczyć skraplanie się pary wodnej w namiocie?

    • Używaj maty antykondensacyjnej pod materacem – działa jako bariera termiczna i pochłania wilgoć.

    • Zapewnij odpowiednią wentylację – zostaw uchylone wywietrzniki, nawet w chłodne dni.

    • W wilgotnych warunkach rozważ przenośny osuszacz powietrza.

     

    P: Co to jest nośność dynamiczna i statyczna dachu?
    O:

    • Nośność dynamiczna – maksymalny ciężar, jaki dach może unieść podczas jazdy.

    • Nośność statyczna – ciężar, który dach wytrzymuje, gdy auto stoi, często znacznie większy dzięki wsparciu drabinki lub podpór namiotu.

    P: Skąd sprawdzić nośność dachu?
    O: Wartości znajdziesz w instrukcji pojazdu. Gdy brak w instrukcji – zapytaj producenta lub dealera.

    P: Co należy wziąć pod uwagę przy montażu namiotu?
    O: Całkowita waga zestawu (namiot + stelaż + sprzęt wewnątrz) nie może przekroczyć nośności dynamicznej dachu oraz belek bagażnika. Czli wszystko co jest na dachu podczas jazdy. 

    Obawy? często słyszymy że dach ma dynamicznej tylko 100kg to jak uniesie 4 osoby, tak jak powyżej Dynamiczny dotyczy się obciazeń podczas jazdy tylko i wyłącznie. 

    Gdy sezon biwakowy dobiega końca, warto odpowiednio przygotować namiot dachowy do przechowywania, aby przedłużyć jego żywotność. Najważniejsze jest jego dokładne wysuszenie i przewietrzenie – pozwoli to usunąć wilgoć z tkaniny i elementów konstrukcyjnych, chroniąc przed pleśnią, nieprzyjemnym zapachem i degradacją materiału.

    Jak przechowywać?
    Namiot można magazynować w pozycji poziomej, pionowej lub podwieszony pod sufitem (np. w garażu). Sama orientacja przechowywania nie jest kluczowa – istotne jest, aby produkt nie miał styczności z wilgotnym lub surowym betonem, który może sprzyjać gromadzeniu się wilgoci i pogorszeniu stanu technicznego.

    Warunki w pomieszczeniu
    Optymalne jest miejsce o dodatniej, stabilnej temperaturze i niskiej wilgotności powietrza. Dzięki temu namiot pozostanie w idealnym stanie i będzie gotowy do kolejnego sezonu bez dodatkowych zabiegów konserwacyjnych.

    Namiot - fabryki opuszcza linię produkcyjną już odpowiednio zabezpieczony – tkanina jest pokryta warstwami ochronnymi, które skutecznie chronią przed wodą, wiatrem i innymi czynnikami pogodowymi. Oznacza to, że nowy namiot nie wymaga dodatkowej impregnacji przed pierwszym użyciem.

    Z czasem jednak, na skutek intensywnego użytkowania, działanie powłoki hydrofobowej może się stopniowo osłabiać. Dlatego warto co jakiś czas kontrolować stan materiału i w razie zauważenia spadku wodoodporności przeprowadzić ponowną impregnację. Takie działanie pozwoli utrzymać maksymalną ochronę przed wilgocią i znacząco wydłuży żywotność namiotu.

    • Przestrzeń pod podłogą – W modelu Missisipi II pod podłogą umieszczono praktyczny siatkowy organizer, idealny do przechowywania drobnych akcesoriów. Hudson nie jest wyposażony w taki element.

    • Oświetlenie wewnętrzne – Missisipi II pozwala regulować intensywność światła wewnątrz namiotu, co zwiększa komfort po zmroku. Hudson oferuje jedynie standardowe oświetlenie z opcją włączenia lub wyłączenia.

    • Dodatkowe wywietrzniki – W szczytowych częściach Missisipi II umieszczono po dwa dodatkowe otwory wentylacyjne z każdej strony, co poprawia cyrkulację powietrza. W modelu Hudson takie wywietrzniki nie występują.

    • Okna boczne – Missisipi II ma większe boczne okiennice, dzięki czemu wnętrze jest jaśniejsze i lepiej wentylowane w porównaniu z Hudsonem.

    • Sylwetka namiotu – Konstrukcja Missisipi II jest lekko zaokrąglona, co poprawia opływ powietrza i ułatwia spływanie wody. Hudson zachowuje bardziej tradycyjny, prostoliniowy kształt.

    • Okno nad drabinką – W Missisipi II zadaszenie nad wejściem wyposażono w dodatkowe okno, wpuszczające więcej światła. W Hudsonie tego elementu nie ma.

    • Sposób mocowania wspornika – W Missisipi II wspornik zadaszenia mocuje się na rzepy do górnej części konstrukcji, co usprawnia przygotowanie do transportu. Hudson stosuje system wsuwania wspornika pomiędzy materiał namiotu.

    • Pokrowiec – Missisipi II posiada pokrowiec z paskami kompresyjnymi, który po rozłożeniu namiotu można zwinąć i schować pod podłogę. W Hudsonie takiej opcji nie przewidziano.

    • Przestrzeń na drobiazgi pod podłogą – W modelu Kolorado II pod podłogą zamontowano praktyczny siatkowy organizer, w którym można wygodnie przechowywać mniejsze akcesoria. W namiocie Ohio takiego rozwiązania nie przewidziano.

    • System oświetlenia – Kolorado II oferuje możliwość płynnej regulacji jasności światła wewnętrznego, co pozwala dopasować je do warunków i nastroju. W Ohio zastosowano prosty system włącz/wyłącz, bez opcji zmiany natężenia.

    • Dodatkowa wentylacja – Na szczycie Kolorado II umieszczono po dwa dodatkowe otwory wentylacyjne z każdej strony, co znacząco usprawnia cyrkulację powietrza. Model Ohio nie ma takich wywietrzników.

    • Okna boczne – W Kolorado II boczne okiennice są wyraźnie większe niż w Ohio, dzięki czemu wnętrze namiotu jest jaśniejsze i lepiej przewietrzane.

    • Sylwetka namiotu – Kolorado II wyróżnia się bardziej opływowym, zaokrąglonym kształtem, który poprawia aerodynamikę i ułatwia odprowadzanie wody. Ohio ma prostszą, bardziej kanciastą konstrukcję.

    • Pokrowiec ochronny – Model Kolorado II wyposażono w pokrowiec z paskami kompresyjnymi, który po rozłożeniu namiotu można zwinąć i schować pod podłogę. Ohio nie ma tej funkcji.

    Day & Night to zaawansowana, wielowarstwowa tkanina techniczna zaprojektowana z myślą o komforcie użytkowników namiotów dachowych. Jej specjalna struktura skutecznie blokuje nawet do 100% promieni słonecznych, co znacząco ogranicza nagrzewanie się wnętrza w ciągu dnia.

    Dzięki temu materiał nie tylko chroni przed nadmiernym światłem, ale także gwarantuje pełną prywatność – nawet w warunkach intensywnego nasłonecznienia. To idealne rozwiązanie, gdy zależy nam na ciszy, spokoju i odizolowaniu od otoczenia.

    Tkanina Day & Night świetnie sprawdza się w gorące, letnie dni oraz o świcie, kiedy wschodzące słońce mogłoby zakłócić sen. Pozwala dłużej cieszyć się odpoczynkiem i zapewnia optymalne warunki do relaksu.

    Do pielęgnacji namiotu najlepiej używać miękkiej gąbki lub szmatki oraz letniej wody z dodatkiem łagodnego środka myjącego, np. delikatnego płynu do naczyń.

    Zdecydowanie warto unikać myjek ciśnieniowych – zbyt mocny strumień wody może naruszyć strukturę materiału, osłabić szwy czy zmyć warstwę impregnatu. Czyszczenie powinno odbywać się ostrożnie i bez nadmiernego tarcia, aby zachować wytrzymałość oraz właściwości ochronne tkaniny.

    Jeśli pojawi się pleśń na namiocie polecamy środek do jej usuwania:

    https://szekla4x4.pl/oleje-smary-lakiery/preparat-przeciw-plesni-i-grzybom-yachticon-500ml

    Tak, każdy namiot w standardzie posiada piankowy materac zaprojektowany tak, aby zapewnić wygodny sen nawet w czasie długich wypraw. Wykonany z wysokiej jakości pianki o średniej twardości, dobrze dopasowuje się do kształtu ciała i oferuje stabilne podparcie podczas odpoczynku.

    Jedną z praktycznych zalet jest to, że materac może pozostać wewnątrz namiotu po jego złożeniu. Dzięki temu oszczędzasz czas przy rozstawianiu i składaniu oraz zyskujesz więcej miejsca w bagażu. Wszystkie materace są wyposażone w zdejmowane pokrowce, które można prać, co ułatwia utrzymanie higieny i świeżości.

    by zwiększyć ochronę namiotu dachowego, warto rozważyć zastosowanie nakrętek antykradzieżowych. Takie rozwiązanie jest szczególnie przydatne podczas postoju w miejscach publicznych lub na otwartych przestrzeniach, gdy sprzęt pozostaje bez nadzoru.

    Jeżeli planowana jest dłuższa przerwa w użytkowaniu namiotu lub aktualnie nie jest on potrzebny, najlepszym sposobem będzie jego demontaż i przechowywanie w zamkniętym, bezpiecznym miejscu. Dzięki temu nie tylko minimalizuje się ryzyko kradzieży, ale także chroni konstrukcję przed wpływem pogody i przedwczesnym zużyciem.

    Dobór właściwego zabezpieczenia zależy od warunków, w jakich korzysta się z namiotu, częstotliwości jego używania oraz indywidualnych oczekiwań użytkownika.

    Tak, istnieje możliwość pozostawienia namiotu na dachu pojazdu na stałe, szczególnie w cieplejszych miesiącach, gdy jest często używany.

    Jeżeli jednak planujesz dłuższą przerwę w korzystaniu z namiotu – zwłaszcza zimą – lepszym rozwiązaniem będzie jego zdjęcie i przechowywanie w suchym, dobrze wentylowanym miejscu.

    Taki sposób postępowania pozwoli uniknąć uszkodzeń wynikających z działania trudnych warunków pogodowych, takich jak mróz, śnieg, nadmierna wilgoć czy sól drogowa. Dodatkowo odciążenie dachu może wpłynąć korzystnie na spalanie paliwa oraz ogólny stan pojazdu.

    Dla zachowania bezpieczeństwa zaleca się, aby podczas jazdy z zamontowanym namiotem dachowym nie przekraczać prędkości 120 km/h.

    Przekroczenie tej wartości może negatywnie wpłynąć na stabilność auta, zwiększyć spalanie paliwa oraz natężenie hałasu. Dodatkowo, silny opór powietrza przy dużych prędkościach może prowadzić do uszkodzeń konstrukcji namiotu.

    Warto pamiętać, że odpowiednia prędkość to jeden z kluczowych czynników zapewniających komfortową i bezpieczną podróż, szczególnie przy przewożeniu dodatkowego ładunku na dachu pojazdu.

    Tak, montaż namiotu dachowego na pickupie jest możliwy, o ile wykorzysta się odpowiednie belki dachowe lub dedykowaną platformę dostosowaną do konstrukcji i nośności pojazdu.

    Warto jednak pamiętać o kluczowej zasadzie: namiotu nie wolno instalować w sposób łączący kabinę kierowcy z przestrzenią ładunkową. W pickupach te dwa elementy nadwozia pracują niezależnie – podczas jazdy, zwłaszcza po nierównym terenie, mogą się względem siebie przemieszczać. Sztywne połączenie obu części przez namiot grozi powstaniem znacznych naprężeń, co może prowadzić do uszkodzenia nie tylko samej konstrukcji namiotu, ale również belek montażowych, mocowań, a nawet elementów karoserii.

    16 innych produktów w tej samej kategorii:

    Prev Next