OFFLANDER NAMIOT DACHOWY TRIANGLE SLIM COYOTE
    search

    OFFLANDER NAMIOT DACHOWY TRIANGLE SLIM COYOTE

    9 999,00 zł brutto
    (zawiera VAT 23%)
    8 129,27 zł netto
    Cena nie uległa zmianie
    Cena nie uległa zmianie

    Ilość
    Magazyn wysyłkowy - dostępnych jest: 2
    Dostępny

    Brak zapytań, zostaw pierwsze!
     

    Polityka bezpieczeństwa

     

    Zasady dostawy

     

    Zasady zwrotu

    Namiot dachowy TRIANGLE SLIM marki OFFLANDER to model, który zyskał uznanie wśród osób ceniących prostotę, minimalizm i błyskawiczne rozkładanie. Niezwykle niski profil po złożeniu (zaledwie 13 cm wysokości!) czyni go jednym z najbardziej aerodynamicznych namiotów na rynku, idealnym do codziennego użytkowania.

    Wyobraź sobie: dojeżdżasz na biwak późnym wieczorem, zmęczony po całym dniu. Zamiast rozstawiać klasyczny namiot, odpinasz dwa zatrzaski, unosisz pokrywę i po kilku sekundach masz gotowe miejsce do spania. Bez szarpania się ze stelażami i bez nerwów. A po sezonie? Złożony TRIANGLE SLIM niemal stapia się z linią dachu samochodu. Minimalizm, który działa na Twoją korzyść.

    KOMFORT DLA 2 OSÓB

    TRIANGLE SLIM został zaprojektowany z myślą o dwóch osobach. Wewnątrz znajduje się materac o wymiarach 196 × 120 cm i grubości 5 cm, który zapewnia wystarczającą przestrzeń i wygodę do spania w każdych warunkach. Dodatkowo pod materacem znajduje się mata antykondensacyjna, która ogranicza skraplanie się pary wodnej wewnątrz namiotu. Dzięki temu wilgoć nie zbiera się na spodzie materaca, co znacząco wpływa na komfort użytkowania – zwłaszcza podczas chłodnych, wilgotnych nocy.

    WNĘTRZE NAMIOTU

    Po wewnętrznej części pokrywy namiotu zastosowano filc samochodowy, do którego przyczepione są za pomocą rzepów kieszenie i siatki na dodatkowe akcesoria. Wszystko możesz dowolnie rozmieszczać według własnych potrzeb. Dzięki temu wnętrze jest uporządkowane, a najpotrzebniejsze rzeczy – telefon, okulary, latarka – zawsze masz pod ręką. Filc samochodowy to materiał trwały, który nie odbarwia się, dobrze oddycha, nie jest szkodliwy dla środowiska oraz nie uczula.

    BŁYSKAWICZNE ROZKŁADANIE

    Model TRIANGLE SLIM wyposażony jest w półautomatyczny system wspomagania rozkładania oparty na siłownikach. Dzięki temu cały proces trwa dosłownie chwilę i nie wymaga żadnego wysiłku fizycznego. Wystarczy odpiąć zatrzaski i lekko unieść skorupę – siłowniki zrobią resztę. Rozkładanie namiotu trwa niecałe 60 sekund i nie wymaga dodatkowych narzędzi ani siły. To szczególnie istotne, gdy przyjeżdżasz na biwak po zmroku, w złych warunkach pogodowych, lub gdy zwyczajnie chcesz już tylko odpocząć.

    WYTRZYMAŁY I AERODYNAMICZNY PROJEKT

    Po złożeniu namiot ma tylko 12 cm wysokości. To ogromna zaleta dla wszystkich, którzy chcą uniknąć problemów z aerodynamiką, hałasem w trakcie jazdy czy wjazdem do parkingów podziemnych. TRIANGLE SLIM nie rzuca się w oczy, ale kiedy go otworzysz, zaskoczy Cię swoją przestronnością.

    Namiot waży zaledwie 50 kg, dzięki czemu mieści się w normie większości standardowych poprzeczek dachowych.

    WODOODPORNOŚĆ I WENTYLACJA

    Namiot wykonany został z tkaniny RIP-STOP o gramaturze 280G – to połączenie poliestru i bawełny, które zapewnia odpowiednią wentylację, oddychalność oraz odporność na przetarcia i rozdarcia. Tropik uszyty jest z materiału Oxford 420D o wodoodporności na poziomie 2000–3000 mm, co pozwala przetrwać nawet intensywne, kilkugodzinne opady deszczu.

    Technika RIP-STOP oznacza, że w stałych odstępach dodano nitkę mocniejszego włókna. Takie ulepszenie dodatkowo zapobiega rozdzieraniu się materiału. Zamki przy otworach okiennych także zostały zabezpieczone tak, aby woda nie dostała się do środka.

    Pamiętaj, że oddychalność namiotu zależy wentylacji w środku. Dlatego w serii namiotów TRIANGLE zamontowaliśmy dodatkowe otwory wentylacyjne, które regulują odpływ ciepłego wilgotnego powietrza i ograniczają kondensację w namiocie. W razie 

    TROPIK

    Naciągnięty tropik tworzy daszek nad wejściem oraz otworami okiennymi. Stanowi on ochronę przed deszczem i nadmiernym słońcem. Nie musisz już zamykać wszystkich okien podczas niesprzyjającej pogody.

    Tropik wykonany jest z tkaniny typu Oxford 420D i wodoodporności PU 2000-3000 mm. Ten materiał charakteryzuje się ona przede wszystkim dużą wytrzymałością i odpornością na uszkodzenia mechaniczne. Oxford 420D jest wykonany z nylonu lub poliestru, który jest impregnowany powłoką PU (poliuretan), co czyni go wodoodpornym i chroni przed wilgocią. Tkanina cechuje się również dobrym wyglądem i eleganckim wykończeniem. Materiał ten jest łatwy do czyszczenia i konserwacji, dzięki czemu utrzymanie go w dobrym stanie nie stanowi problemu.

    DODATKI

    W trosce o Twoją wygodę i przestrzeń, do namiotu dołączone są dwie torby, w których schowasz buty czy inne niezbędne przedmioty. W środku namiotu, w jego górnej części, znajduje się pasek LEDowy, który uruchomisz podłączając do niego powerbank. Pozwala on na oświetlenie wnętrza i ułatwia poruszanie się w nim po zachodzie słońca. Pasek LEDowy zużywa bardzo mało energii, dzięki czemu nie musisz martwić się o to, że nagle niezapowiedzianie zgaśnie.

    Do namiotu dołączona jest także składana aluminiowa drabinka. Jest ona lekka, poręczna i nie zajmuje dużo miejsca.

     
     

    DANE TECHNICZNE

    Wymiary namiotu zewnętrzne: 210 × 130 × 140 cm (dł. x szer. x wys.)

    Wymiary namiotu złożonego: 210 × 130 × 13 cm (dł. x szer. x wys.)

    Wymiary materaca: 196 x 120 x 5 cm (dł. x szer. x wys.)

    Długość drabinki: 200 cm

    Waga: 50 kg namiot

    Kolor materiału: coyote brown

    Kolor skorupy: czarny

    Maksymalne obciążenie statyczne [w postoju]: 250 kg

    Maksymalne obciążenie skorupy [zamkniętej]: 250 kg

    Dołączone uchwyty montażowe: pasują do poprzeczek samochodowych o wysokości do 3 cm i szerokości do 9 cm

    Przeznaczony dla 2 osób

    Materiał wykonania:  Tropik górny - wodoodporna tkanina Oxford 420D (PU 2000-3000mm). Ściany i dach namiotu : wodoodporna tkanina (PU 2000mm) o gęstości 280G

    Materac: niedeformująca gąbka

    Drabina teleskopowa: aluminium 

    Siłowniki: stal nierdzewna

    Pokrywa i podłoga: aluminium

    Dodatki: drabinka teleskopowa, 2 torby na buty, kieszenie na akcesoria, oświetlenie LED do podpięcia pod powerbank, mata antykondensacyjna

    Gwarancja: 2 lata

     
     

    OFFLANDER – TRAVELCAMPEXPLORE

    Poznając rynek namiotów, ludzi którzy żyją podróżowaniem i różnymi sposobami na eksplorowanie świata, zaczęliśmy planować coraz to dalsze wyprawy zarówno 4x4, jak i onroad, aby promować ten styl zgodnie z naszym sloganem #travelcampexplore.

    Podróżujemy, biwakujemy, zwiedzamy i odkrywamy. Projektujemy nasze namioty, aby były funkcjonalne, trwałe oraz odpowiednio dopasowane dla każdego użytkownika i samochodu. Dbamy o jakość wykonania oraz odpowiedni serwis posprzedażowy. Wszystko w przystępnej cenie.

    Dlaczego nasza marka to OFFLANDER?

    Nazwa powstała z połączenia dwóch bliskich nam pojęć: offroadu i overlandingu. OFFROAD to wolność i niezależność, pokonywanie przeszkód, czasami brak planu czy spanie pod gwiazdami. OVERLANDING to z kolei podróżowanie bardziej zaplanowane, z rodziną i przyjaciółmi, biwaki na campingach, podróżowanie po drogach szutrowych, bez pokonywania trudniejszych przeszkód. Nowa nazwa ma nawiązywać do stylu podróżowania i nowego asortymentu, który z przyjemnością dla Was projektujemy.

    OFFLANDER NAMIOT DACHOWY TRIANGLE SLIM COYOTEOFFLANDER NAMIOT DACHOWY TRIANGLE SLIM COYOTEOFFLANDER NAMIOT DACHOWY TRIANGLE SLIM COYOTEOFFLANDER NAMIOT DACHOWY TRIANGLE SLIM COYOTEOFFLANDER NAMIOT DACHOWY TRIANGLE SLIM COYOTEOFFLANDER NAMIOT DACHOWY TRIANGLE SLIM COYOTEOFFLANDER NAMIOT DACHOWY TRIANGLE SLIM COYOTE
    OFF_RTT_SLIM

    Opis

    Wymiary po rozłożeniu
    210x130x140
    Wymiary po złożeniu
    210x130x13
    Wymiary miejsca do spania (materaca)
    196x120x5
    Kolor namiotu
    Coyote Brown
    Otwieranie namiotu
    do góry
    Pokrywa namiotu
    twarda - metal
    Ilość osób w namiocie
    2 osobowy

    Produkty powiązane

    Częste pytania

    Pytanie dotyczące produktu

    * Wymagane pola
    (czytaj)

    Tak – w ogromnej większości przypadków tak, o ile samochód ma możliwość montażu dwóch belek poprzecznych lub platformy/bagażnika dachowego. Najczęstsze konfiguracje:

    • Belki na relingi (np. systemy typu Thule, Yakima itp.).

    • Płaska platforma dachowa (rack).

    • Klasyczny bagażnik z ramką – gdy bagażnik jest szerszy niż podstawa namiotu, warto dołożyć dodatkową belkę w linii górnej ramki, aby podstawa namiotu nie „opadała” do środka i mogła swobodnie się otwierać.

    Dobrze, aby między belką/platformą a poszyciem dachu było kilka centymetrów luzu – tak, by dało się wygodnie wsunąć dłoń i klucz, dokręcając obejmy mocujące.

    Marka i typ nadwozia mają mniejsze znaczenie niż możliwość bezpiecznego osadzenia dwóch solidnych punktów podparcia. Namioty montujemy na autach miejskich, SUV-ach, terenówkach, busach, a nawet kamperach.

    Namiot montuje się przy pomocy czterech obejm mocujących szyny w podstawie namiotu do belek bagażnika. Maksymalna szerokość belki to zwykle około 78 mm (warto sprawdzić specyfikację modelu). Dwie belki i cztery punkty montażu są wystarczające do stabilnego użytkowania.

    Czasem można dokupić inne systemy mocowań dedykowane pod model bagażnika np. Rhino Rack, Rival, Frontrunner mogą mieć swoje dedykowane systemy nad którymi warto się zastanowić.

    Minimalny rozstaw to ok. połowa długości podstawy namiotu:

    • 140 cm → min. 70 cm

    • 160 cm → min. 80 cm

    • 190 cm → min. 95 cm

    Podłoga jest usztywniona szynami, więc w razie potrzeby możliwe są odstępstwa, ale zawsze należy kierować się instrukcją producenta.

    • Krótka – wejście mniej zadaszone, drabinka poza przedsionkiem.

    • Long – wejście mocniej osłonięte, drabinka wewnątrz przedsionka.

    Powierzchnia do spania w obu wariantach jest taka sama.

    Zmierz wysokość od ziemi do górnej płaszczyzny belki/bagażnika:

    • Do 2,1 m → drabinka 2,3 m

    • Powyżej 2,1 m → drabinka 2,6 m

    Podaj model auta, wysokość do punktu mocowania i rodzaj belek – dobierzemy odpowiedni namiot i akcesoria oraz zaoferujemy montaż w Szekla4x4. 

    Dane kontaktowe:

    info@szekla4x4.pl

    534 600 534


    1. Montując dodatkową warstwę materiału jako ścianę wewnętrzną (dostępne u producentów), można podnieść odczuwalną temperaturę we wnętrzu nawet o 10 °C

    2. Koc termiczny taki z 6zł z apteki zdecydowanie pomoże nam sie ogrzać awaryjnie

    3. Elektryczny koc lub elektryczna mata pod USB lub zapalniczkę mają niski pobór prądu a zapewniają naprawdę fajne ciepło.

    4. Ogrzewanie postojowe | Webasto te orygianlne jak i innych firm jak Hcalory czy Barracuda na ropę i prąd - od nich można poprowadzić rurę z ciepłem prosto do namiotu. 

    5. Ciepły śpiwór, należy wybrać taki który spełnia parametry izolacji termicznej określone eurpejską normą EN 13537

    PytanieTwarda obudowaMiękki pokrowiec
    Czas rozkładania i składania?Bardzo szybki – często kilkadziesiąt sekund (mechanizmy gazowe).Trzeba zdjąć pokrowiec i rozłożyć stelaż – kilka lub kilkanaście minut.
    Trwałość i odporność?Mocna skorupa (tworzywo/aluminium/włókno); lepsza ochrona przed warunkami.Materiał bardziej narażony na uszkodzenia i pogodę.
    Aerodynamika i spalanie paliwa?Niższy profil, mniejszy opór powietrza.Wyższy profil, większy opór, możliwe wyższe spalanie.
    Cena i waga?Zwykle droższy i cięższy; wymaga solidnego bagażnika.Tańszy i lżejszy; łatwiejszy montaż/demontaż.
    Przestrzeń wewnętrzna?Często bardziej kompaktowy w środku.Zazwyczaj większa przestrzeń, wygodny dla kilku osób.

    Każdy zakupiony u nas namiot jak najbardziej zamontujemy u nas w serwisie - ważne by przed ustalić sposób i możliwości mntażu namiotu w tym celu prosimy o kontakt

    email: info@szekla4x4.pl

    telefon: 534 600 534 i wybrać 3 jeśli zajęte wybrać 1 

    Przyczyny kondensacji pary wodnej w namiocie dachowym

    P: Dlaczego w namiocie dachowym pojawia się para wodna?
    O: Gdy ciepłe, wilgotne powietrze wewnątrz namiotu styka się z chłodnymi ściankami, dochodzi do kondensacji. Im większa różnica temperatur, tym więcej pary się skrapla.

    P: Jakie czynniki zewnętrzne zwiększają kondensację?
    O: Wysoka wilgotność powietrza, np. podczas deszczu lub mgły, sprzyja gromadzeniu się wilgoci, która następnie osadza się wewnątrz namiotu.

    P: W jaki sposób słaba wentylacja wpływa na powstawanie pary?
    O: Brak odpowiedniego przepływu powietrza zatrzymuje wilgoć w środku, co powoduje powstawanie kropel wody na ściankach. Dobra wentylacja zmniejsza ten efekt.

    P: Jak ograniczyć skraplanie się pary wodnej w namiocie?

    • Używaj maty antykondensacyjnej pod materacem – działa jako bariera termiczna i pochłania wilgoć.

    • Zapewnij odpowiednią wentylację – zostaw uchylone wywietrzniki, nawet w chłodne dni.

    • W wilgotnych warunkach rozważ przenośny osuszacz powietrza.

     

    P: Co to jest nośność dynamiczna i statyczna dachu?
    O:

    • Nośność dynamiczna – maksymalny ciężar, jaki dach może unieść podczas jazdy.

    • Nośność statyczna – ciężar, który dach wytrzymuje, gdy auto stoi, często znacznie większy dzięki wsparciu drabinki lub podpór namiotu.

    P: Skąd sprawdzić nośność dachu?
    O: Wartości znajdziesz w instrukcji pojazdu. Gdy brak w instrukcji – zapytaj producenta lub dealera.

    P: Co należy wziąć pod uwagę przy montażu namiotu?
    O: Całkowita waga zestawu (namiot + stelaż + sprzęt wewnątrz) nie może przekroczyć nośności dynamicznej dachu oraz belek bagażnika. Czli wszystko co jest na dachu podczas jazdy. 

    Obawy? często słyszymy że dach ma dynamicznej tylko 100kg to jak uniesie 4 osoby, tak jak powyżej Dynamiczny dotyczy się obciazeń podczas jazdy tylko i wyłącznie. 

    Gdy sezon biwakowy dobiega końca, warto odpowiednio przygotować namiot dachowy do przechowywania, aby przedłużyć jego żywotność. Najważniejsze jest jego dokładne wysuszenie i przewietrzenie – pozwoli to usunąć wilgoć z tkaniny i elementów konstrukcyjnych, chroniąc przed pleśnią, nieprzyjemnym zapachem i degradacją materiału.

    Jak przechowywać?
    Namiot można magazynować w pozycji poziomej, pionowej lub podwieszony pod sufitem (np. w garażu). Sama orientacja przechowywania nie jest kluczowa – istotne jest, aby produkt nie miał styczności z wilgotnym lub surowym betonem, który może sprzyjać gromadzeniu się wilgoci i pogorszeniu stanu technicznego.

    Warunki w pomieszczeniu
    Optymalne jest miejsce o dodatniej, stabilnej temperaturze i niskiej wilgotności powietrza. Dzięki temu namiot pozostanie w idealnym stanie i będzie gotowy do kolejnego sezonu bez dodatkowych zabiegów konserwacyjnych.

    Namiot - fabryki opuszcza linię produkcyjną już odpowiednio zabezpieczony – tkanina jest pokryta warstwami ochronnymi, które skutecznie chronią przed wodą, wiatrem i innymi czynnikami pogodowymi. Oznacza to, że nowy namiot nie wymaga dodatkowej impregnacji przed pierwszym użyciem.

    Z czasem jednak, na skutek intensywnego użytkowania, działanie powłoki hydrofobowej może się stopniowo osłabiać. Dlatego warto co jakiś czas kontrolować stan materiału i w razie zauważenia spadku wodoodporności przeprowadzić ponowną impregnację. Takie działanie pozwoli utrzymać maksymalną ochronę przed wilgocią i znacząco wydłuży żywotność namiotu.

    • Przestrzeń pod podłogą – W modelu Missisipi II pod podłogą umieszczono praktyczny siatkowy organizer, idealny do przechowywania drobnych akcesoriów. Hudson nie jest wyposażony w taki element.

    • Oświetlenie wewnętrzne – Missisipi II pozwala regulować intensywność światła wewnątrz namiotu, co zwiększa komfort po zmroku. Hudson oferuje jedynie standardowe oświetlenie z opcją włączenia lub wyłączenia.

    • Dodatkowe wywietrzniki – W szczytowych częściach Missisipi II umieszczono po dwa dodatkowe otwory wentylacyjne z każdej strony, co poprawia cyrkulację powietrza. W modelu Hudson takie wywietrzniki nie występują.

    • Okna boczne – Missisipi II ma większe boczne okiennice, dzięki czemu wnętrze jest jaśniejsze i lepiej wentylowane w porównaniu z Hudsonem.

    • Sylwetka namiotu – Konstrukcja Missisipi II jest lekko zaokrąglona, co poprawia opływ powietrza i ułatwia spływanie wody. Hudson zachowuje bardziej tradycyjny, prostoliniowy kształt.

    • Okno nad drabinką – W Missisipi II zadaszenie nad wejściem wyposażono w dodatkowe okno, wpuszczające więcej światła. W Hudsonie tego elementu nie ma.

    • Sposób mocowania wspornika – W Missisipi II wspornik zadaszenia mocuje się na rzepy do górnej części konstrukcji, co usprawnia przygotowanie do transportu. Hudson stosuje system wsuwania wspornika pomiędzy materiał namiotu.

    • Pokrowiec – Missisipi II posiada pokrowiec z paskami kompresyjnymi, który po rozłożeniu namiotu można zwinąć i schować pod podłogę. W Hudsonie takiej opcji nie przewidziano.

    • Przestrzeń na drobiazgi pod podłogą – W modelu Kolorado II pod podłogą zamontowano praktyczny siatkowy organizer, w którym można wygodnie przechowywać mniejsze akcesoria. W namiocie Ohio takiego rozwiązania nie przewidziano.

    • System oświetlenia – Kolorado II oferuje możliwość płynnej regulacji jasności światła wewnętrznego, co pozwala dopasować je do warunków i nastroju. W Ohio zastosowano prosty system włącz/wyłącz, bez opcji zmiany natężenia.

    • Dodatkowa wentylacja – Na szczycie Kolorado II umieszczono po dwa dodatkowe otwory wentylacyjne z każdej strony, co znacząco usprawnia cyrkulację powietrza. Model Ohio nie ma takich wywietrzników.

    • Okna boczne – W Kolorado II boczne okiennice są wyraźnie większe niż w Ohio, dzięki czemu wnętrze namiotu jest jaśniejsze i lepiej przewietrzane.

    • Sylwetka namiotu – Kolorado II wyróżnia się bardziej opływowym, zaokrąglonym kształtem, który poprawia aerodynamikę i ułatwia odprowadzanie wody. Ohio ma prostszą, bardziej kanciastą konstrukcję.

    • Pokrowiec ochronny – Model Kolorado II wyposażono w pokrowiec z paskami kompresyjnymi, który po rozłożeniu namiotu można zwinąć i schować pod podłogę. Ohio nie ma tej funkcji.

    Day & Night to zaawansowana, wielowarstwowa tkanina techniczna zaprojektowana z myślą o komforcie użytkowników namiotów dachowych. Jej specjalna struktura skutecznie blokuje nawet do 100% promieni słonecznych, co znacząco ogranicza nagrzewanie się wnętrza w ciągu dnia.

    Dzięki temu materiał nie tylko chroni przed nadmiernym światłem, ale także gwarantuje pełną prywatność – nawet w warunkach intensywnego nasłonecznienia. To idealne rozwiązanie, gdy zależy nam na ciszy, spokoju i odizolowaniu od otoczenia.

    Tkanina Day & Night świetnie sprawdza się w gorące, letnie dni oraz o świcie, kiedy wschodzące słońce mogłoby zakłócić sen. Pozwala dłużej cieszyć się odpoczynkiem i zapewnia optymalne warunki do relaksu.

    Do pielęgnacji namiotu najlepiej używać miękkiej gąbki lub szmatki oraz letniej wody z dodatkiem łagodnego środka myjącego, np. delikatnego płynu do naczyń.

    Zdecydowanie warto unikać myjek ciśnieniowych – zbyt mocny strumień wody może naruszyć strukturę materiału, osłabić szwy czy zmyć warstwę impregnatu. Czyszczenie powinno odbywać się ostrożnie i bez nadmiernego tarcia, aby zachować wytrzymałość oraz właściwości ochronne tkaniny.

    Jeśli pojawi się pleśń na namiocie polecamy środek do jej usuwania:

    https://szekla4x4.pl/oleje-smary-lakiery/preparat-przeciw-plesni-i-grzybom-yachticon-500ml

    Tak, każdy namiot w standardzie posiada piankowy materac zaprojektowany tak, aby zapewnić wygodny sen nawet w czasie długich wypraw. Wykonany z wysokiej jakości pianki o średniej twardości, dobrze dopasowuje się do kształtu ciała i oferuje stabilne podparcie podczas odpoczynku.

    Jedną z praktycznych zalet jest to, że materac może pozostać wewnątrz namiotu po jego złożeniu. Dzięki temu oszczędzasz czas przy rozstawianiu i składaniu oraz zyskujesz więcej miejsca w bagażu. Wszystkie materace są wyposażone w zdejmowane pokrowce, które można prać, co ułatwia utrzymanie higieny i świeżości.

    by zwiększyć ochronę namiotu dachowego, warto rozważyć zastosowanie nakrętek antykradzieżowych. Takie rozwiązanie jest szczególnie przydatne podczas postoju w miejscach publicznych lub na otwartych przestrzeniach, gdy sprzęt pozostaje bez nadzoru.

    Jeżeli planowana jest dłuższa przerwa w użytkowaniu namiotu lub aktualnie nie jest on potrzebny, najlepszym sposobem będzie jego demontaż i przechowywanie w zamkniętym, bezpiecznym miejscu. Dzięki temu nie tylko minimalizuje się ryzyko kradzieży, ale także chroni konstrukcję przed wpływem pogody i przedwczesnym zużyciem.

    Dobór właściwego zabezpieczenia zależy od warunków, w jakich korzysta się z namiotu, częstotliwości jego używania oraz indywidualnych oczekiwań użytkownika.

    Tak, istnieje możliwość pozostawienia namiotu na dachu pojazdu na stałe, szczególnie w cieplejszych miesiącach, gdy jest często używany.

    Jeżeli jednak planujesz dłuższą przerwę w korzystaniu z namiotu – zwłaszcza zimą – lepszym rozwiązaniem będzie jego zdjęcie i przechowywanie w suchym, dobrze wentylowanym miejscu.

    Taki sposób postępowania pozwoli uniknąć uszkodzeń wynikających z działania trudnych warunków pogodowych, takich jak mróz, śnieg, nadmierna wilgoć czy sól drogowa. Dodatkowo odciążenie dachu może wpłynąć korzystnie na spalanie paliwa oraz ogólny stan pojazdu.

    Dla zachowania bezpieczeństwa zaleca się, aby podczas jazdy z zamontowanym namiotem dachowym nie przekraczać prędkości 120 km/h.

    Przekroczenie tej wartości może negatywnie wpłynąć na stabilność auta, zwiększyć spalanie paliwa oraz natężenie hałasu. Dodatkowo, silny opór powietrza przy dużych prędkościach może prowadzić do uszkodzeń konstrukcji namiotu.

    Warto pamiętać, że odpowiednia prędkość to jeden z kluczowych czynników zapewniających komfortową i bezpieczną podróż, szczególnie przy przewożeniu dodatkowego ładunku na dachu pojazdu.

    Tak, montaż namiotu dachowego na pickupie jest możliwy, o ile wykorzysta się odpowiednie belki dachowe lub dedykowaną platformę dostosowaną do konstrukcji i nośności pojazdu.

    Warto jednak pamiętać o kluczowej zasadzie: namiotu nie wolno instalować w sposób łączący kabinę kierowcy z przestrzenią ładunkową. W pickupach te dwa elementy nadwozia pracują niezależnie – podczas jazdy, zwłaszcza po nierównym terenie, mogą się względem siebie przemieszczać. Sztywne połączenie obu części przez namiot grozi powstaniem znacznych naprężeń, co może prowadzić do uszkodzenia nie tylko samej konstrukcji namiotu, ale również belek montażowych, mocowań, a nawet elementów karoserii.

    16 innych produktów w tej samej kategorii:

    Prev Next