
Preparat do odgrzybiania przeciw pleśni i grzybom - Yachticon 500ml
Na wyprawy – Na campingi – Na lata
Aluminiowy namiot dachowy KARA KUM marki OFFLANDER to trwały i mocny model, który będzie niezawodnym towarzyszem podróży bez względu na kierunek Twojej kolejnej wyprawy.
Unikatowy KARA KUM to konstrukcyjna innowacja na polskim rynku. Namiot KARA KUM to kolejna już wersja namiotu z serii TRIANGLE. Zaprojektowaliśmy namiot o nieco węższej bazie, jednocześnie lekko wydłużony, aby zaakomodować wyższe osoby. Zastosowaliśmy unikatowy dwuetapowy system składania, który pozwala na spanie w namiocie ze spadzistym dachem lub w pełni otwartym. Powiększona kubatura oraz duże okna stawiają ten namiot na piedestale innowacji i komfortu.
Dedykowany jest do samochodów większych gabarytowo, z uwagi na przeznaczenie wyprawowe. Doskonale sprawdzi się dla 2 osobowych ekip ceniących sobie komfort, dodatkową przestrzeń, trwałość i solidne wykonanie. Jego twarda pokrywa wytrzyma przejazdy przez lasy, pustynie, a nawet śnieżne zamiecie.
KOMFORT DLA 2 OSÓB
W środku znajduje się materac o wymiarach 200 x 120 cm i grubości 5 cm. Jest to wystarczająca powierzchnia, żeby zapewnić komfortowy sen i odpoczynek dwóm osobom. Materac wykonany został z wygodnej pianki memory foam oraz zdejmowanego pokrowca.
Pod materacem znajduje się mata antykondensacyjna. Jest to specjalna warstwa, która ma za zadanie ograniczanie skraplania się pary wodnej. W trakcie użytkowania namiotu, zwłaszcza gdy na zewnątrz panuje niższa temperatura, a wewnątrz jest cieplej, wilgoć w postaci pary wodnej zaczyna kondensować się na zimnych powierzchniach, w tym na materiale namiotu dachowego. To może prowadzić do powstawania wilgoci, pleśni i grzybów, co z kolei może wpłynąć negatywnie na kondycję namiotu oraz na komfort użytkowania.
Mata antykondensacyjna działa na zasadzie oddychającej membrany. Warstwa ta posiada mikroskopijne porowate otwory, które umożliwiają przepływ pary wodnej, a jednocześnie zatrzymują krople wody.
TIP: W przypadku powstania kondensacji zalecane jest przetarcie nagromadzonej wody suchą szmatką. Grubość materaca ograniczona jest konstrukcją namiotu – jeżeli jest dla Ciebie za cienki, zalecamy dodatkowe maty pompujące lub nakładki na materace. Przy tej konstrukcji namiotu zmieścisz w nim pościel oraz poduszki. Zamykanie namiotu może być utrudnione w zależności ile chcesz w nim zmieścić.
WNĘTRZE NAMIOTU
Wewnętrzna część pokrywy pokryta jest miękką wykładziną samochodową, do której można mocować na rzepach różne akcesoria, takie jak torby, kieszenie, oświetlenie, powerbanki, itp.
W zestawie znajdują się dwie siatki bagażowe oraz dwie duże kieszenie. Z jednej strony posiadają one rzep, dlatego możesz zmieniać ich układ wedle uznania. Dołączyliśmy także stałe oświetlenie LED z regulacją natężenia światła. Wystarczy podłączyć źródło zasilania 5V poprzez złącze USB. Dodatkowe cztery mniejsze kieszenie na akcesoria znajdziesz na wewnętrznych ścianach namiotu.
Filc samochodowy to materiał trwały, który nie odbarwia się, dobrze oddycha, nie jest szkodliwy dla środowiska oraz nie uczula. Dodatkowo, bardzo dobrze gromadzi skropliny na swojej powierzchni podczas kondensacji. Kropelki wody pozostają na powierzchni, nie kapią i podczas podwyższenia temperatur szybko odparowują.
W namiocie znajduje się aż 6 okien wraz odpinanymi moskitierami, które oferują niemal panoramiczny widok na okolicę. Wejście do namiotu znajduje się z trzech stron.
TIP: Pamiętaj, aby dobrze zabezpieczyć drabinkę przed użytkowaniem. Drabinka ustawiona na nierównym terenie może ulec uszkodzeniu. Zadbaj o to, aby dobrze ją zabezpieczyć – jeżeli się odsuwa, zastaw ją kamieniem lub wbij śledź, by ją zablokować. W ostateczności możesz też przestawić samochód w inne miejsce.
SZYBKOŚĆ ROZKŁADANIA
Większość osób podróżujących z namiotami dachowymi, po przybyciu na biwak zaczyna od razu rozkładać namiot. Są zmęczeni po podróży, trwa to długo i wymaga sporo energii, czasem jest już ciemno i pojawiają się inne obowiązki które wymagają uwagi.
Rozłożenie namiotu KARA KUM zajmuje 1 minutę. Wysiądź z samochodu i rozpocznij camping w 60 sekund. Wystarczy otworzyć cztery zamki, popchnąć pokrywę z dwóch stron do góry, i założyć pręty napinające. Koniec z perspektywą skomplikowanych zmagań po długiej jeździe.
TIP: Zacznij rozkładanie namiotu od jego frontu zwalniając klamry. Potem przejdź do tyłu namiotu i zrób to samo. Składanie namiotu odbywa siew odwrotnej kolejności. Pochowaj dobrze materiał za uszczelki skorupy, czasem gdy namiot długo stoi woda może przesiąknąć do środka w zależności od warunków atmosferycznych.
WYTRZYMAŁY I AERODYNAMICZNY PROJEKT
Konstrukcja ramy wykorzystuje technologię T-SLOT, która umożliwia montowanie dodatkowych akcesoriów takich jak: uchwyty na łopaty, siekiery, oczka montażowe na linki i siatki bagażowe, uchwyty na trapy oraz oświetlenie, mocowanie do markiz i zadaszeń. Technologia T-SLOT to innowacyjny sposób łączenia elementów konstrukcyjnych. Polega ona na zastosowaniu specjalnych profilów aluminiowych, które posiadają charakterystyczne wgłębienia w kształcie litery "T". Ze względu na łatwość montażu i demontażu, takie konstrukcje można szybko i łatwo modyfikować, co czyni je bardzo elastycznymi i uniwersalnymi.
Takie rozwiązanie daje nieskończone możliwości podczas wyprawy. Dodatkowo, podczas mechanicznego uszkodzenia któregoś z podzespołów namiotu, pozwala na szybką wymianę mocowania, siłownika lub zawiasu.
TIP: Pamiętaj, aby co jakiś czas sprawdzać mocowania namiotu oraz dodatkowych akcesoriów. Najlepiej przed, w trakcie i po wyprawie. Na własnej skórze przekonaliśmy się że długa jazda z namiotem w terenie to ciągłe drgania które lubią poluzować nawet najmocniej przykręcone nakrętki.
WENTYLACJA I WODOODPORNOŚĆ
Namiot wykonany jest z wytrzymałej tkaniny typu RIP-STOP o gęstości 280G i wodoodporności 2000 mm. Materiał spokojnie wytrzyma kilkugodzinny opad intensywnego deszczu. Takie parametry tkaniny gwarantują, że będzie ona wodoodporna, odporna na pleśń i uszkodzenia mechaniczne, a także zapewni Ci właściwą wentylację i dostęp do świeżego powietrza w środku.
Technika RIP-STOP oznacza, że w stałych odstępach dodano nitkę mocniejszego włókna. Takie ulepszenie dodatkowo zapobiega rozdzieraniu się materiału. Zamki przy otworach okiennych także zostały zabezpieczone tak, aby woda nie dostała się do środka.
TIP: Pamiętaj, że to jest namiot. Jak każdy, czy ten na dachu czy ten na ziemi, musi być odpowiednio usytuowany oraz rozłożony. Namiot wypoziomuj, jeżeli stajesz na nierównym terenie podłóż pod koła kamienie, belki lub nawet wykop dołek tak aby złapać poziom. Namiot otwarty na nierównościach może źle wpłynąć na zawiasy, sprężyny gazowe lub nawet całą konstrukcję namiotu. Druga radą jest to, aby namiot zawsze ustawiać pod wiatr, czyli pochyłością, skorupą lub bokiem bez wejść pod wiatr. Nie nawieje, nie zamoczy, nie odfrunie.
TROPIK
Naciągnięty tropik tworzy daszek nad wejściem. Stanowi on ochronę przed deszczem i nadmiernym słońcem. Nie musisz już zamykać wszystkich okien podczas niesprzyjającej pogody.
Tropik wykonany jest z tkaniny typu Oxford 420D i wodoodporności PU 2000-3000 mm. Ten materiał charakteryzuje się ona przede wszystkim dużą wytrzymałością i odpornością na uszkodzenia mechaniczne. Oxford 420D jest wykonany z nylonu lub poliestru, który jest impregnowany powłoką PU (poliuretan), co czyni go wodoodpornym i chroni przed wilgocią. Tkanina cechuje się również dobrym wyglądem i eleganckim wykończeniem. Materiał ten jest łatwy do czyszczenia i konserwacji, dzięki czemu utrzymanie go w dobrym stanie nie stanowi problemu.
TIP: tropik można zwinąć i zabezpieczyć do górnej części konstrukcji namiotu. Wtedy, gdy jest dobra pogoda, lub po prostu chcesz mieć lepszy widok tropik nie będzie Ci przeszkadzać. Nie musisz też rozwijać tropiku do składania namiotu czy też rozkładać i składać prętów do jego naprężenia.
DODATKI
W trosce o Twoją wygodę i przestrzeń, do namiotu dołączone są dwie torby, w których schowasz buty czy inne niezbędne przedmioty. W środku namiotu, w jego górnej części, znajduje się oświetlenie w postaci paseka LED, który uruchomisz podłączając do niego powerbank. Pozwala on na oświetlenie wnętrza i ułatwia poruszanie się w nim po zachodzie słońca. Oświetlenie LED zużywa bardzo mało energii, dzięki czemu nie musisz martwić się o to, że nagle niezapowiedzianie zgaśnie.
Do namiotu dołączona jest także składana aluminiowa drabinka, którą możesz ustawić w jednym z trzech miejsc dookoła namiotu. Jest ona lekka, poręczna i nie zajmuje dużo miejsca.
DANE TECHNICZNE
Wymiary namiotu zewnętrzne: 210 x 142 x 120 cm (dł. x szer. x wys.)
Wymiary namiotu złożonego: 210 x 142 x 20 cm (dł. x szer. x wys.)
Wymiary materaca: 200 x 120 x 5 cm (dł. x szer. x wys.)
Wymiary drabinki: złożona 79 cm rozłożona 230 cm
Waga: 86 kg
Kolor materiału: piaskowy
Kolor tropiku: czarny
Kolor skorupy: czarny
Maksymalne obciążenie statyczne [w postoju]: 300 kg
Maksymalne obciążenie skorupy [zamkniętej]: 300 kg
Dołączone uchwyty montażowe: pasują do poprzeczek samochodowych o wysokości do 3 cm i szerokości do 9 cm
Przeznaczony dla 2 + 1 osób
Materiał wykonania: Tropik górny - wodoodporna tkanina Oxford 420D (PU 2000-3000mm). Ściany i dach namiotu: wodoodporna tkanina (PU 2000mm) o gęstości 280G
Materac: niedeformująca gąbka „memory foam”
Drabina teleskopowa: aluminium
Siłowniki: stal nierdzewna
Pokrywa i podłoga: aluminium
Dodatki: drabinka teleskopowa, torba na buty, kieszenie na akcesoria, oświetlenie LED do podpięcia pod powerbank, mata antykondensacyjna, uchwyt do zamykania namiotu, zestaw montażowy
Gwarancja: 2 lata
OFFLANDER – TRAVELCAMPEXPLORE
Poznając rynek namiotów, ludzi którzy żyją podróżowaniem i różnymi sposobami na eksplorowanie świata, zaczęliśmy planować coraz to dalsze wyprawy zarówno 4x4, jak i onroad, aby promować ten styl zgodnie z naszym sloganem#travelcampexplore.
Podróżujemy, biwakujemy, zwiedzamy i odkrywamy. Projektujemy nasze namioty, aby były funkcjonalne, trwałe oraz odpowiednio dopasowane dla każdego użytkownika i samochodu. Dbamy o jakość wykonania oraz odpowiedni serwis posprzedażowy. Wszystko w przystępnej cenie.
Dlaczego nasza marka toOFFLANDER?
Nazwa powstała z połączenia dwóch bliskich nam pojęć:offroaduioverlandingu. OFFROAD to wolność i niezależność, pokonywanie przeszkód, czasami brak planu czy spanie pod gwiazdami. OVERLANDING to z kolei podróżowanie bardziej zaplanowane, z rodziną i przyjaciółmi, biwaki na campingach, podróżowanie po drogach szutrowych, bez pokonywania trudniejszych przeszkód. Nowa nazwa ma nawiązywać do stylu podróżowania i nowego asortymentu, który z przyjemnością dla Was projektujemy.
Opis
Produkty powiązane
Tak – w ogromnej większości przypadków tak, o ile samochód ma możliwość montażu dwóch belek poprzecznych lub platformy/bagażnika dachowego. Najczęstsze konfiguracje:
Belki na relingi (np. systemy typu Thule, Yakima itp.).
Płaska platforma dachowa (rack).
Klasyczny bagażnik z ramką – gdy bagażnik jest szerszy niż podstawa namiotu, warto dołożyć dodatkową belkę w linii górnej ramki, aby podstawa namiotu nie „opadała” do środka i mogła swobodnie się otwierać.
Dobrze, aby między belką/platformą a poszyciem dachu było kilka centymetrów luzu – tak, by dało się wygodnie wsunąć dłoń i klucz, dokręcając obejmy mocujące.
Marka i typ nadwozia mają mniejsze znaczenie niż możliwość bezpiecznego osadzenia dwóch solidnych punktów podparcia. Namioty montujemy na autach miejskich, SUV-ach, terenówkach, busach, a nawet kamperach.
Namiot montuje się przy pomocy czterech obejm mocujących szyny w podstawie namiotu do belek bagażnika. Maksymalna szerokość belki to zwykle około 78 mm (warto sprawdzić specyfikację modelu). Dwie belki i cztery punkty montażu są wystarczające do stabilnego użytkowania.
Czasem można dokupić inne systemy mocowań dedykowane pod model bagażnika np. Rhino Rack, Rival, Frontrunner mogą mieć swoje dedykowane systemy nad którymi warto się zastanowić.
Minimalny rozstaw to ok. połowa długości podstawy namiotu:
140 cm → min. 70 cm
160 cm → min. 80 cm
190 cm → min. 95 cm
Podłoga jest usztywniona szynami, więc w razie potrzeby możliwe są odstępstwa, ale zawsze należy kierować się instrukcją producenta.
Krótka – wejście mniej zadaszone, drabinka poza przedsionkiem.
Long – wejście mocniej osłonięte, drabinka wewnątrz przedsionka.
Powierzchnia do spania w obu wariantach jest taka sama.
Zmierz wysokość od ziemi do górnej płaszczyzny belki/bagażnika:
Do 2,1 m → drabinka 2,3 m
Powyżej 2,1 m → drabinka 2,6 m
Podaj model auta, wysokość do punktu mocowania i rodzaj belek – dobierzemy odpowiedni namiot i akcesoria oraz zaoferujemy montaż w Szekla4x4.
Dane kontaktowe:
info@szekla4x4.pl
534 600 534
1. Montując dodatkową warstwę materiału jako ścianę wewnętrzną (dostępne u producentów), można podnieść odczuwalną temperaturę we wnętrzu nawet o 10 °C
2. Koc termiczny taki z 6zł z apteki zdecydowanie pomoże nam sie ogrzać awaryjnie
3. Elektryczny koc lub elektryczna mata pod USB lub zapalniczkę mają niski pobór prądu a zapewniają naprawdę fajne ciepło.
4. Ogrzewanie postojowe | Webasto te orygianlne jak i innych firm jak Hcalory czy Barracuda na ropę i prąd - od nich można poprowadzić rurę z ciepłem prosto do namiotu.
5. Ciepły śpiwór, należy wybrać taki który spełnia parametry izolacji termicznej określone eurpejską normą EN 13537
Pytanie | Twarda obudowa | Miękki pokrowiec |
---|---|---|
Czas rozkładania i składania? | Bardzo szybki – często kilkadziesiąt sekund (mechanizmy gazowe). | Trzeba zdjąć pokrowiec i rozłożyć stelaż – kilka lub kilkanaście minut. |
Trwałość i odporność? | Mocna skorupa (tworzywo/aluminium/włókno); lepsza ochrona przed warunkami. | Materiał bardziej narażony na uszkodzenia i pogodę. |
Aerodynamika i spalanie paliwa? | Niższy profil, mniejszy opór powietrza. | Wyższy profil, większy opór, możliwe wyższe spalanie. |
Cena i waga? | Zwykle droższy i cięższy; wymaga solidnego bagażnika. | Tańszy i lżejszy; łatwiejszy montaż/demontaż. |
Przestrzeń wewnętrzna? | Często bardziej kompaktowy w środku. | Zazwyczaj większa przestrzeń, wygodny dla kilku osób. |
Każdy zakupiony u nas namiot jak najbardziej zamontujemy u nas w serwisie - ważne by przed ustalić sposób i możliwości mntażu namiotu w tym celu prosimy o kontakt
email: info@szekla4x4.pl
telefon: 534 600 534 i wybrać 3 jeśli zajęte wybrać 1
Przyczyny kondensacji pary wodnej w namiocie dachowym
P: Dlaczego w namiocie dachowym pojawia się para wodna?
O: Gdy ciepłe, wilgotne powietrze wewnątrz namiotu styka się z chłodnymi ściankami, dochodzi do kondensacji. Im większa różnica temperatur, tym więcej pary się skrapla.
P: Jakie czynniki zewnętrzne zwiększają kondensację?
O: Wysoka wilgotność powietrza, np. podczas deszczu lub mgły, sprzyja gromadzeniu się wilgoci, która następnie osadza się wewnątrz namiotu.
P: W jaki sposób słaba wentylacja wpływa na powstawanie pary?
O: Brak odpowiedniego przepływu powietrza zatrzymuje wilgoć w środku, co powoduje powstawanie kropel wody na ściankach. Dobra wentylacja zmniejsza ten efekt.
P: Jak ograniczyć skraplanie się pary wodnej w namiocie?
Używaj maty antykondensacyjnej pod materacem – działa jako bariera termiczna i pochłania wilgoć.
Zapewnij odpowiednią wentylację – zostaw uchylone wywietrzniki, nawet w chłodne dni.
W wilgotnych warunkach rozważ przenośny osuszacz powietrza.
P: Co to jest nośność dynamiczna i statyczna dachu?
O:
Nośność dynamiczna – maksymalny ciężar, jaki dach może unieść podczas jazdy.
Nośność statyczna – ciężar, który dach wytrzymuje, gdy auto stoi, często znacznie większy dzięki wsparciu drabinki lub podpór namiotu.
P: Skąd sprawdzić nośność dachu?
O: Wartości znajdziesz w instrukcji pojazdu. Gdy brak w instrukcji – zapytaj producenta lub dealera.
P: Co należy wziąć pod uwagę przy montażu namiotu?
O: Całkowita waga zestawu (namiot + stelaż + sprzęt wewnątrz) nie może przekroczyć nośności dynamicznej dachu oraz belek bagażnika. Czli wszystko co jest na dachu podczas jazdy.
Obawy? często słyszymy że dach ma dynamicznej tylko 100kg to jak uniesie 4 osoby, tak jak powyżej Dynamiczny dotyczy się obciazeń podczas jazdy tylko i wyłącznie.
Gdy sezon biwakowy dobiega końca, warto odpowiednio przygotować namiot dachowy do przechowywania, aby przedłużyć jego żywotność. Najważniejsze jest jego dokładne wysuszenie i przewietrzenie – pozwoli to usunąć wilgoć z tkaniny i elementów konstrukcyjnych, chroniąc przed pleśnią, nieprzyjemnym zapachem i degradacją materiału.
Jak przechowywać?
Namiot można magazynować w pozycji poziomej, pionowej lub podwieszony pod sufitem (np. w garażu). Sama orientacja przechowywania nie jest kluczowa – istotne jest, aby produkt nie miał styczności z wilgotnym lub surowym betonem, który może sprzyjać gromadzeniu się wilgoci i pogorszeniu stanu technicznego.
Warunki w pomieszczeniu
Optymalne jest miejsce o dodatniej, stabilnej temperaturze i niskiej wilgotności powietrza. Dzięki temu namiot pozostanie w idealnym stanie i będzie gotowy do kolejnego sezonu bez dodatkowych zabiegów konserwacyjnych.
Namiot - fabryki opuszcza linię produkcyjną już odpowiednio zabezpieczony – tkanina jest pokryta warstwami ochronnymi, które skutecznie chronią przed wodą, wiatrem i innymi czynnikami pogodowymi. Oznacza to, że nowy namiot nie wymaga dodatkowej impregnacji przed pierwszym użyciem.
Z czasem jednak, na skutek intensywnego użytkowania, działanie powłoki hydrofobowej może się stopniowo osłabiać. Dlatego warto co jakiś czas kontrolować stan materiału i w razie zauważenia spadku wodoodporności przeprowadzić ponowną impregnację. Takie działanie pozwoli utrzymać maksymalną ochronę przed wilgocią i znacząco wydłuży żywotność namiotu.
Przestrzeń pod podłogą – W modelu Missisipi II pod podłogą umieszczono praktyczny siatkowy organizer, idealny do przechowywania drobnych akcesoriów. Hudson nie jest wyposażony w taki element.
Oświetlenie wewnętrzne – Missisipi II pozwala regulować intensywność światła wewnątrz namiotu, co zwiększa komfort po zmroku. Hudson oferuje jedynie standardowe oświetlenie z opcją włączenia lub wyłączenia.
Dodatkowe wywietrzniki – W szczytowych częściach Missisipi II umieszczono po dwa dodatkowe otwory wentylacyjne z każdej strony, co poprawia cyrkulację powietrza. W modelu Hudson takie wywietrzniki nie występują.
Okna boczne – Missisipi II ma większe boczne okiennice, dzięki czemu wnętrze jest jaśniejsze i lepiej wentylowane w porównaniu z Hudsonem.
Sylwetka namiotu – Konstrukcja Missisipi II jest lekko zaokrąglona, co poprawia opływ powietrza i ułatwia spływanie wody. Hudson zachowuje bardziej tradycyjny, prostoliniowy kształt.
Okno nad drabinką – W Missisipi II zadaszenie nad wejściem wyposażono w dodatkowe okno, wpuszczające więcej światła. W Hudsonie tego elementu nie ma.
Sposób mocowania wspornika – W Missisipi II wspornik zadaszenia mocuje się na rzepy do górnej części konstrukcji, co usprawnia przygotowanie do transportu. Hudson stosuje system wsuwania wspornika pomiędzy materiał namiotu.
Pokrowiec – Missisipi II posiada pokrowiec z paskami kompresyjnymi, który po rozłożeniu namiotu można zwinąć i schować pod podłogę. W Hudsonie takiej opcji nie przewidziano.
Przestrzeń na drobiazgi pod podłogą – W modelu Kolorado II pod podłogą zamontowano praktyczny siatkowy organizer, w którym można wygodnie przechowywać mniejsze akcesoria. W namiocie Ohio takiego rozwiązania nie przewidziano.
System oświetlenia – Kolorado II oferuje możliwość płynnej regulacji jasności światła wewnętrznego, co pozwala dopasować je do warunków i nastroju. W Ohio zastosowano prosty system włącz/wyłącz, bez opcji zmiany natężenia.
Dodatkowa wentylacja – Na szczycie Kolorado II umieszczono po dwa dodatkowe otwory wentylacyjne z każdej strony, co znacząco usprawnia cyrkulację powietrza. Model Ohio nie ma takich wywietrzników.
Okna boczne – W Kolorado II boczne okiennice są wyraźnie większe niż w Ohio, dzięki czemu wnętrze namiotu jest jaśniejsze i lepiej przewietrzane.
Sylwetka namiotu – Kolorado II wyróżnia się bardziej opływowym, zaokrąglonym kształtem, który poprawia aerodynamikę i ułatwia odprowadzanie wody. Ohio ma prostszą, bardziej kanciastą konstrukcję.
Pokrowiec ochronny – Model Kolorado II wyposażono w pokrowiec z paskami kompresyjnymi, który po rozłożeniu namiotu można zwinąć i schować pod podłogę. Ohio nie ma tej funkcji.
Day & Night to zaawansowana, wielowarstwowa tkanina techniczna zaprojektowana z myślą o komforcie użytkowników namiotów dachowych. Jej specjalna struktura skutecznie blokuje nawet do 100% promieni słonecznych, co znacząco ogranicza nagrzewanie się wnętrza w ciągu dnia.
Dzięki temu materiał nie tylko chroni przed nadmiernym światłem, ale także gwarantuje pełną prywatność – nawet w warunkach intensywnego nasłonecznienia. To idealne rozwiązanie, gdy zależy nam na ciszy, spokoju i odizolowaniu od otoczenia.
Tkanina Day & Night świetnie sprawdza się w gorące, letnie dni oraz o świcie, kiedy wschodzące słońce mogłoby zakłócić sen. Pozwala dłużej cieszyć się odpoczynkiem i zapewnia optymalne warunki do relaksu.
Do pielęgnacji namiotu najlepiej używać miękkiej gąbki lub szmatki oraz letniej wody z dodatkiem łagodnego środka myjącego, np. delikatnego płynu do naczyń.
Zdecydowanie warto unikać myjek ciśnieniowych – zbyt mocny strumień wody może naruszyć strukturę materiału, osłabić szwy czy zmyć warstwę impregnatu. Czyszczenie powinno odbywać się ostrożnie i bez nadmiernego tarcia, aby zachować wytrzymałość oraz właściwości ochronne tkaniny.
Jeśli pojawi się pleśń na namiocie polecamy środek do jej usuwania:
https://szekla4x4.pl/oleje-smary-lakiery/preparat-przeciw-plesni-i-grzybom-yachticon-500ml
Tak, każdy namiot w standardzie posiada piankowy materac zaprojektowany tak, aby zapewnić wygodny sen nawet w czasie długich wypraw. Wykonany z wysokiej jakości pianki o średniej twardości, dobrze dopasowuje się do kształtu ciała i oferuje stabilne podparcie podczas odpoczynku.
Jedną z praktycznych zalet jest to, że materac może pozostać wewnątrz namiotu po jego złożeniu. Dzięki temu oszczędzasz czas przy rozstawianiu i składaniu oraz zyskujesz więcej miejsca w bagażu. Wszystkie materace są wyposażone w zdejmowane pokrowce, które można prać, co ułatwia utrzymanie higieny i świeżości.
by zwiększyć ochronę namiotu dachowego, warto rozważyć zastosowanie nakrętek antykradzieżowych. Takie rozwiązanie jest szczególnie przydatne podczas postoju w miejscach publicznych lub na otwartych przestrzeniach, gdy sprzęt pozostaje bez nadzoru.
Jeżeli planowana jest dłuższa przerwa w użytkowaniu namiotu lub aktualnie nie jest on potrzebny, najlepszym sposobem będzie jego demontaż i przechowywanie w zamkniętym, bezpiecznym miejscu. Dzięki temu nie tylko minimalizuje się ryzyko kradzieży, ale także chroni konstrukcję przed wpływem pogody i przedwczesnym zużyciem.
Dobór właściwego zabezpieczenia zależy od warunków, w jakich korzysta się z namiotu, częstotliwości jego używania oraz indywidualnych oczekiwań użytkownika.
Tak, istnieje możliwość pozostawienia namiotu na dachu pojazdu na stałe, szczególnie w cieplejszych miesiącach, gdy jest często używany.
Jeżeli jednak planujesz dłuższą przerwę w korzystaniu z namiotu – zwłaszcza zimą – lepszym rozwiązaniem będzie jego zdjęcie i przechowywanie w suchym, dobrze wentylowanym miejscu.
Taki sposób postępowania pozwoli uniknąć uszkodzeń wynikających z działania trudnych warunków pogodowych, takich jak mróz, śnieg, nadmierna wilgoć czy sól drogowa. Dodatkowo odciążenie dachu może wpłynąć korzystnie na spalanie paliwa oraz ogólny stan pojazdu.
Dla zachowania bezpieczeństwa zaleca się, aby podczas jazdy z zamontowanym namiotem dachowym nie przekraczać prędkości 120 km/h.
Przekroczenie tej wartości może negatywnie wpłynąć na stabilność auta, zwiększyć spalanie paliwa oraz natężenie hałasu. Dodatkowo, silny opór powietrza przy dużych prędkościach może prowadzić do uszkodzeń konstrukcji namiotu.
Warto pamiętać, że odpowiednia prędkość to jeden z kluczowych czynników zapewniających komfortową i bezpieczną podróż, szczególnie przy przewożeniu dodatkowego ładunku na dachu pojazdu.
Tak, montaż namiotu dachowego na pickupie jest możliwy, o ile wykorzysta się odpowiednie belki dachowe lub dedykowaną platformę dostosowaną do konstrukcji i nośności pojazdu.
Warto jednak pamiętać o kluczowej zasadzie: namiotu nie wolno instalować w sposób łączący kabinę kierowcy z przestrzenią ładunkową. W pickupach te dwa elementy nadwozia pracują niezależnie – podczas jazdy, zwłaszcza po nierównym terenie, mogą się względem siebie przemieszczać. Sztywne połączenie obu części przez namiot grozi powstaniem znacznych naprężeń, co może prowadzić do uszkodzenia nie tylko samej konstrukcji namiotu, ale również belek montażowych, mocowań, a nawet elementów karoserii.