Yeti XD Upper Steering Linkage Jeep Wrangler JL JT
search

Yeti XD Upper Steering Linkage Jeep Wrangler JL JT

€711.59 tax incl.
(zawiera VAT 23%)
Log in as a company by purchasing without 23% VAT - applies to companies outside Poland
€578.53 tax excl.
The lowest price of this product in the last 30 days before the discount was €700.26 gross
The lowest price of this product in the last 30 days before the discount was €700.26 gross

Quantity
Magazyn wysyłkowy - dostępnych jest: 3
Sklep stacjonarny - dostępnych jest: 3
In Stock

No queries yet, leave the first!
  Security policy

(edit with the Customer Reassurance module)

  Delivery policy

(edit with the Customer Reassurance module)

  Return policy

(edit with the Customer Reassurance module)

STEER SMARTS™ proudly presents the most EXTREME steering linkage for the Jeep JL Wrangler, "The YETI XD™ Series". We have utilized our 85 years of steering system experience to develop the strongest and most durable linkage ever built for the Wrangler.
FEATURES
YETI XD TIE ROD ASSEMBLY:
Easy installation with bolts.
Designed with proper clearance from other chassis components to eliminate interference.
Patent-pending "No Drill" Reverse Taper Mount allows for quick and easy installation without the need for drilling or changing the knuckle.
MADE IN THE USA
BALL JOINTS:
30mm 1 1/2 ton ball joints specially designed for the JL.
Cold-forged ball studs made from medium-carbon alloy steel provide incredible impact strength under extreme loads.
Induction heat-treated ball studs ensure the highest fatigue strength and excellent durability off-road.
Steel bearings provide exceptional wear resistance and durability for ball joints.
High-quality seals ensure long life for ball joints. Our top-quality seals have undergone rigorous testing to minimize leaks between lubrication intervals, significantly improving the reliability of ball joints compared to the competition.
Fully greasable.
DRAGLINK ENDS:
Powder coat over E-coat finish ensures long-lasting appearance in tough conditions.
External threads are coated with e-coat for durability and long-term usability.
Forged from high-hardness medium-carbon steel and heat-treated to increase resistance to bending, impact, and material fatigue.
Forged from high-hardness medium-carbon steel and heat-treated for even greater resistance to bending, impact, and material fatigue.
Large, rolled 1 ¼ inch threads on drag link and tie rod ends provide significantly greater strength than original equipment threads.
Unique "Reverse Pin" technology prevents our tie rods from rotating or rocking. This technology is built into the socket, unlike weak external supports found in some competitive linkages.
ADJUSTING SLEEVE:

The Draglink adjuster is made from 4130 chromoly steel tubing with a large diameter and ¼ inch wall thickness, providing maximum resistance to bending.
Adjuster clamps provide proper clamping force using conventional tools without the risk of loosening, as with

Yeti XD Upper Steering Linkage Jeep Wrangler JL JT Yeti XD Upper Steering Linkage Jeep Wrangler JL JT Yeti XD Upper Steering Linkage Jeep Wrangler JL JT Yeti XD Upper Steering Linkage Jeep Wrangler JL JT Yeti XD Upper Steering Linkage Jeep Wrangler JL JT Yeti XD Upper Steering Linkage Jeep Wrangler JL JT Yeti XD Upper Steering Linkage Jeep Wrangler JL JT
78075001

Data sheet

MARKA
JEEP
MODEL
WRANGLER JL
WRANGLER JLU

Download

Instrukcja

Montażu drążka górnego SteerSmarts TEER SMARTS™ z dumą prezentuje najbardziej EKSTREMALNY układ kierowniczy do Jeepa JL Wranglera, "The YETI XD™ Series". Wykorzystaliśmy nasze 85-letnie doświadczenie w układach kierowniczych, aby opracować najmocniejszy i najtrwalszy łącznik, jaki kiedykolwiek zbudowano dla Wranglera. CECHY ZESPÓŁ CIĘGNA YETI XD: Łatwy montaż za pomocą śrub. Zaprojektowany z myślą o odpowiednim odstępie od innych elementów podwozia w celu wyeliminowania zakłóceń. Oczekujące na opatentowanie mocowanie "No Drill" Reverse Taper Mount umożliwia szybką i łatwą instalację bez konieczności wiercenia lub zmiany zwrotnicy. KUTE W USA PRZEGUBY KULOWE: Przeguby kulowe 30 mm 1 1/2 tony zaprojektowane specjalnie dla JL. Kute na zimno sworznie kulowe ze stali stopowej o średniej zawartości węgla zapewniają niewiarygodną wytrzymałość na uderzenia podczas ekstremalnych obciążeń. Poddane indukcyjnej obróbce cieplnej sworznie kulowe zapewniają najwyższą wytrzymałość zmęczeniową i doskonałą trwałość w terenie. Stalowe łożyska zapewniają wyjątkową odporność na zużycie i wytrzymałość przegubów kulowych. Wysokiej jakości uszczelki zapewniają długą żywotność przegubów kulowych. Nasze najwyższej jakości uszczelki zostały poddane rygorystycznym testom w celu zminimalizowania wycieków między okresami smarowania, co znacznie poprawia niezawodność przegubów kulowych w porównaniu z konkurencją. W pełni smarowalne. KOŃCÓWKI DRAGLINK: Powłoka proszkowa na powłoce E-coat zapewnia długotrwały wygląd w trudnych warunkach. Zewnętrzne gwinty są powlekane powłoką e-coat, co zapewnia trwałość i długotrwałą użyteczność. Kute ze stali średniowęglowej o wysokiej hartowności i poddane obróbce cieplnej w celu zwiększenia wytrzymałości na wyboczenie, uderzenia i zmęczenie materiału. Kute ze stali średniowęglowej o wysokiej hartowności i poddane obróbce cieplnej w celu uzyskania jeszcze większej wytrzymałości na wyboczenie, uderzenia i zmęczenie materiału. Duże, walcowane gwinty 1 ¼ cala na końcówkach drążka kierowniczego i cięgła zapewniają znacznie większą wytrzymałość niż gwinty oryginalnego wyposażenia. Unikalna technologia "Reverse Pin" zapobiega obracaniu się lub kołysaniu naszych cięgien. Technologia ta jest wbudowana w gniazdo, w przeciwieństwie do słabych zewnętrznych wsporników w niektórych konkurencyjnych łącznikach. RURA REGULACYJNA: Regulator Draglink jest wykonany z rurki ze stali chromoly 4130 o dużej średnicy i grubości ścianki ¼ cala, co zapewnia maksymalną wytrzymałość na wyboczenia. Zaciski regulatora zapewniają odpowiednią siłę zacisku przy użyciu konwencjonalnych narzędzi bez ryzyka poluzowania, jak w przypadku dużych nakrętek. Zaprojektowane z gwintem prawo- i lewoskrętnym dla szybkiej i łatwej regulacji po zamontowaniu w pojeździe. Wewnętrzne gwinty i rura są również powlekane powłoką elektroniczną, co zapewnia długotrwałą łatwość serwisowania. Przetłumaczono za pomocą www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)

Download (4.19MB)

Częste pytania

Question about the product

* Required fields
(read)

16 other products in the same category:

Prev Next