KROK 1
Odkręć "kapsel" filtra oleju i filtr.
KROK 2
Upewnij się że gwint adaptera jest wyrównany z gwintem blokady
KROK 3
Nawilż lekko olejem część "dokującą". Zainstaluj adapter wkręcając go do samego końca, a potem należy wykręcić o 180 stopni by odsłonić Port NPT zostanie użyty pod zawór Schradera. Zwróć uwagę na orientację pozycję (przeciwna strona będzie zaślepiona dołączoną zaślepką sześciokątną). Sprawdź filtr oleju typu spin-on pod kątem luzu. Wyjmij filtr i adapter.
KROK 4
Nasmaruj korek sześciokątny 1/8” i zainstaluj go w nieużywanym porcie.
INFORMACJA: Taśma uszczelniająca do gwintów może być używana na korku sześciokątnym, złączce 90 stopni i zaworze Schradera. Należy upewnić się, że taśma znajduje się wyłącznie na gwincie, a nie na końcu złączki.
KROK 5
Zainstaluj uszczelki O-ring końcówki i korpusu i nasmaruj je olejem silnikowym (sprawdź, czy uszczelka czołowa jest na swoim miejscu).
KROK 6
Używając nasadki o głębokości 1 cala, wkręcić do samego dołu i cofnąć do wcześniej ustalonej pozycji.
KROK 7
Zablokuj adapter na miejscu, dokręcając śrubę z łbem gniazdowym kluczem sześciokątnym 5/32.
KROK 8
Nasmaruj gwinty zaworu Schradera i zainstaluj go (w razie potrzeby użyj opcjonalnego złącza 90 stopni, aby uzyskać lepszy dostęp lub prześwit).
KROK 9
Zamontować filtr oleju z gwintem 22 X 1,5, WIX 57502, Purolator PSL22500 lub MOBIL1 M1-212 lub odpowiednik. Przed montażem należy nasmarować uszczelkę filtra oleju.
Instrukcje serwisowe przy wymianie oleju:
Przed spuszczeniem oleju silnikowego z miski olejowej i wyjęciem filtra oleju należy zdjąć korek wlewu oleju i
przyłożyć ciśnienie co najmniej 30 PSI do zaworu Schradera na co najmniej trzy sekundy. Spowoduje to usunięcie oleju zatrzymanego w filtrze oleju i chłodnicy.
Następnie należy wyjąć i wymienić filtr oleju.